قدس آنلاین،الف.زمینی؛ تشدید اختلافات داخلی تروریست ها پس از شکست در عراق و سوریه، برگزار شدن مراسم عزاداری امام رضا(ع) در سراسر ایران و رای دادگاه بلژیکی رای به بازگشت میراث فرهنگی خوروین به کشور؛ از جمله مهمترین خبرهای امروز روزنامه ها بودند.

از "بازگشت عتیقه های 4000ساله" تا "واگذاری زمین های 400متری به جوانان جویای کار"

سد مقاومت داعش فروریخت

حملات پی در پی ارتش و نیروهای مردمی عراق از یک‌سو و نیروهای پیشمرگه از سوی دیگر،داعش را به شدت سردرگم کرده است و منابع خبری از عقب نشینی گسترده تروریست‌ها از مناطقی از موصل، تکریت، سنجار، تلعفر، رمادی، بغدادی و قائم خبر می‌دهند.

روزنامه "قدس" در تیتر یک خود نوشت: "نخست وزیر عراق: «نینوا» پایان کار داعش است"

روزنامه "جوان" هم با توجه به تشدید اختلافات داخلی تروریست ها پس از شکست در عراق و سوریه؛ در تیتر یک خود نوشت: "شورش داعش علیه داعش"

گفتنی است با محاصره شهر استراتژیک سنجار توسط کردها و نظامیان عراق، موازنه جنگ تغییر کرده است و برای اولین بار نیروهای داعش پا به فرار گذاشتند. تیتر روزنامه "ایران" در این خصوص به این شرح است: "سد مقاومت داعش فروریخت"

در تیتر یک "جمهوری اسلامی" می خوانیم: "ادامه شکست های داعش با فرار و عقب نشینی از چند شهر عراق"

روزنامه "اطلاعات" هم تیتر زد: "شکست پیاپی داعش در حملات ارتش عراق به مناطق اشغالی"

***

در بزم شمعهای بی قرار گریستیم

روزنامه "قدس" با چاپ عکسی از حرم مطهر رضوی؛ از اجتماع میلیونی عزاداران رضوی، برگزاری مراسم خطبه خوانی و شام غریبان شهادت امام رضا (ع) نوشت. در تیتر این مطلب می خوانیم: "در بزم شمعهای بی قرار گریستیم"

روزنامه های "حُسبان" و "ابرار" در تیتر یک های خود نوشتند: "مراسم عزاداری امام رضا(ع) در سراسر ایران برگزار شد"

***

بازگشت عتیقه های 4000ساله

روزنامه "جام جم" نوشت: "با رای دادگاه بلژیک؛ عتیقه های 4000ساله ایرانی به خانه باز می گردد"

گفتنی است این رای پس از 35سال پیگیری و مبارزه حقوقی مسئولان کشورمان، از سوی دادگاه بلژیک صادر شد.

روزنامه "آرمان امروز" با تیتر یک  "پیروزی بزرگ" به استقبال این خبر می رود. روزنامه "ابتکار" هم در تیتر یک خود با بیان اینکه "دادگاه بلژیکی رای به بازگشت میراث فرهنگی خوروین به کشور داد"؛ می نویسد: "پیروزی ایران پس از 35سال مبارزه حقوقی"

***

مذاکره با آمریکا فقط هسته ای است

در روزنامه "ابتکار" و از قول "شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی" می خوانیم: "رهبری به دنبال قطع مذاکرات هسته ای نیستند"

در تیتر یک روزنامه "همبستگی" نیز از قول "شمخانی" نوشته شده است: "تهران در پی از سرگیری مناسبات با آمریکا نیست"

روزنامه "آسیا" نیز نوشت: "گفت و گوی «فایننشال تایمز» با دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران:مذاکره با آمریکا فقط هسته ای است"

***

واگذاری زمین های 400متری به جوانان جویای کار؟!

در تیتر یک روزنامه اقتصادی "آسیا" می خوانیم: "جوانان جویای کار، زمین می دهیم که کسب و کار راه بیندازید"

تیتر یک این روزنامه مربوط به صحبت های "سعیدالله بداشتی، دستیار جوان رئیس جمهور" است؛ وی از واگذاری زمین های 400متری به جوانان در مناطق آزاد خبر داد. از قول وی می خوانیم: "جوانان به جای آنکه ماهانه یک میلیون حقوق بگیرند، با دریافت زمین می توانند، ایده شان را به کسب و کار تبدیل کنند و چند نفر دیگر را به همراه خود مشغول به کار کنند"

***

آهای پرسپولیسی ها «عمو مرتضی» رفت

تنها روزنامه ورزشی منتشر شده در روز دوشنبه، روزنامه "ایران ورزشی" بود. با توجه به فوت مرتضی احمدی و به خاطر اینکه خود وی گفته بود هر وقت مُردم تیتر بزنید "عمو مرتضی رفت"؛ این روزنامه در تیتر یک خود نوشته بود: "عمو مرتضی رفت"

امروز تیتر دو روزنامه "استقلال" و "پرسپولیس" نیز مشابه بود. روزنامه استقلال نوشت: "عمو مرتضی هم رفت"  و روزنامه "پیروزی" نیز تیتر زد: "آهای پرسپولیسی ها «عمو مرتضی» رفت"

روزنامه پیروزی، همچنین می نویسد: "امروز با پرچم های سرخ با «پدر هواداران پرسپولیس» وداع می کنیم"

"ابرار ورزشی" هم در این خصوص با بیان اینکه "مرتضی احمدی دوست داشتنی هم رفت"؛ در تیتر یک خود نوشت: "خداحافظ قصه گوی پرسپولیس"

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.