خط و نشان سربازان پارسی  برای آسیا

مرحله گروهی رقابتهای جام ملتهای آسیا 2015 گروه سوم

ورزشگاه : رکتنگیولار ملبورن

ایران:2

گلها: احسان حاج صفی(2+45)

 مسعود شجاعی(71)

بحرین:صفر

داور : ویلیامز

اخطار: احسان حاج صفی( ایران) عبدا... عمر(بحرین)

 

گروه ورزش : تیم ملی فوتبال کشورمان در دومین دیدار گروه سوم در ورزشگاه رکتنگیولار شهر ملبورن با دو گل احسان حاج صفی و مسعود شجاعی تیم فوتبال بحرین را در نخستین گام از پیش رو برداشت تا امیدواری بیشتری برای صعود از این گروه نسبت به سایر تیمها داشته باشد.

نیمه نخست این دیدار با نمایشی برابر آغاز شد و دو تیم بیشتر سعی داشتند تا یکدیگر را محک بزنند. با این‌حال قوچان‌نژاد در دقیقه پنجم در زاویه‌ای نسبتاً بسته تلاش کرد تا با یک شوت شانسش را امتحان کند که ضربه او به تیرک دروازه بحرین برخورد کرد. در ادامه این دیدار و در دقیقه هشتم اشتباه مسعود شجاعی باعث شد تا جایکی اوکونووانه با یک ضربه قیچی دروازه ایران را تهدید کند که ضربه او هم از بالای دروازه راهی اوت شد.

در اواسط نیمه نخست بحرینی‌ها به صورت مشخص تلاش داشتند تا با پاسهای بلند، پشت دفاعهای ایران را هدف قرار دهند. در دقیقه 17 ارسال سامی الحسین به پشت مدافعان ایران برابر سعید شوبار قرار گرفت و این بازیکن با یک ضربه سر تلاش کرد خطرساز شود که توپ او با اختلاف راهی اوت شد.

در دقیقه 20 این دیدار بهترین فرصت بازی در نیمه نخست برای ایران به دست آمد و دژاگه روی پاس شجاعی در مصافی تک به تک با دروازه‌بان بحرین قرار گرفت که ضربه او را محمد عباس دفع کرد تا حساب کار همچنان بدون گل مساوی باقی بماند. پس از این فرصت، بازی به سمت تعادل رفت تا اینکه در دقیقه 40 یک ضربه ایستگاهی برای ایران به دست آمد که این توپ را نکونام به سمت دروازه بحرین زد، ولی توپ او از بالای دروازه راهی اوت شد.

در اواخر این دیدار بازی به صورت کامل در اختیار شاگردان کارلوس کی‌روش بود، اما بازیکنان تیم ملی در دادن پاس نهایی به یکدیگر دقت لازم را نداشتند تا اینکه احسان حا‌ج‌صفی روی توپی که از کرنر به دست‌ آمده بود، توانست با شوتی دیدنی دروازه بحرین را باز کند و ایران با این گل به عنوان برنده راهی رختکن شد.با آغاز نیمه دوم بازهم شاگردان کی‌روش بر بازی سوار بودند و فرصتهای خوب گلزنی را به دست آوردند و در دقیقه 48 این دیدار بود که شوت سنگین قوچان‌نژاد را دروازه‌بان بحرین با واکنشی مناسب در آغوش خود گرفت. با این‌حال بحرینی‌ها هم بیکار نبودند و در دقایق 58 و 68 با دو شوت سنگین می‌توانستند به گل برسند که واکنشهای به موقع حقیقی مانع از گلزنی آنها شد.

در دقیقه 71 این دیدار مسعود شجاعی گل دوم را به ثمر رساند. ارسال زیبای تیموریان روی یک ضربه کرنر برای شجاعی، این بازیکن را در موقعیت شوت‌زنی قرار داد و شجاعی با یک ضربه، توپ را به گوشه دروازه بحرین فرستاد تا ایران به دومین گلش در این دیدار دست پیدا کند.

در ادامه این دیدار، بازی به سمت تعادل رفت و در بیشتر دقایق اتفاق خاصی روی دروازه دو تیم رخ نداد تا اینکه در دقیقه 87 بار دیگر علیرضا حقیقی با واکنشی مناسب مانع از گلزنی بحرینی‌ها شد و ایران با کسب سه امتیاز مهم این مصاف، خودش را در قامت مدعی این رقابتها نشان دهد.

شاگردان کارلوس کی‌روش پنجشنبه در دومین دیدار خود در مرحله گروهی رقابتهای جام ملتهای آسیا در ورزشگاه سیدنی به مصاف تیم قطر خواهند رفت که اگر تیم ملی در این دیدار برنده بازی لقب گیرد، ضمن قطعی کردن صعود خود به مرحله بعد، در بازی سوم خود برابر امارات برای صدرنشینی در گروه سوم به میدان خواهد رفت.

حاج صفی بهترین بازیکن میدان شد

احسان حاج صفی ، بازیکن تیم ملی فوتبال کشورمان به عنوان بهترین بازیکن دیدار تیمهای ملی فوتبال ایران و بحرین شناخته شد.حاج صفی که در این دیدار عملکرد خوبی را از خود نشان داده بود، گل اول بازی را با یک ضربه زیبای پای راست از پشت محوطه جریمه به ثمر رساند.

 

حاشیه های بازی

*هواداران تيم ملي فوتبال ايران شعار شش‌تايي‌ها را عليه بحرين سر دادند.

 *آنها اشکان دژاگه را با شعار اشکان دوستت داریم مورد تشویق قرار می‌دادند.

 *در جریان بازی برخی اوقات مارکار آقاجانیان کنار زمین حضور داشت و برخی اوقات هم کارلوس کی‌روش برای تذکر به بازیکنان به گوشه زمین می‌آمد.

*گزارشگر سايت AFC به تعريف و تمجيد از تماشاگران ايراني حاضر در ورزشگاه رکتنگولار ملبورن پرداخت. او در گزارش خود آورده است: تماشاگران ایرانی استقبال خوبی از این دیدار داشته‌اند که البته با توجه به جمعیت 70 هزار نفری ایرانی‌ها در استرالیا این استقبال قابل پیش‌بینی بود.

*حدود 18 هزار نفر که تیم کشورشان را از نخستین دقیقه بازی حمایت و تشویق کردند بعد از بازی جشن بزرگی در حاشیه ورزشگاه برپا کردند.

*گزارش این دیدار بر عهده پیمان یوسفی بود. با توجه حضور یوسفی در استرالیا، صدای وی چند ثانیه جلوتر پخش می‌شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اکبر مرادوند. IR ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    0 0
    سلام.خوهش میکنم بزارید این مطلبو همه ببینند.من ترک هستم واز این مطلب شما خیلی ناراحت شدم.از سربازان ترک هم هست که آقای گل اسیاست.لطفا اینقدر تبعیض قایل نشید.یاشاسین آذربایجان