شبکه 'بی بی سی ' به دنبال انتشار یک پیام دروغین در صفحه توئیتری خبرنگار شبکه اردو زبان این شبکه، که در آن ادعا شده بود ملکه انگلیس فوت کرده است، مجبور به عذرخواهی شد.

شبکه 'بی بی سی' از ملکه الیزابت عذرخواهی کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، خانم 'احمن خواجه' روز چهارشنبه در صفحه توییتری اش نوشته بود: خبر فوری: ملکه الیزابت در بیمارستان 'کینگ ادوارد هفتم ' در حال مداوا می باشد. به زودی بیانیه ای در این خصوص صادر خواهد.

این خبرنگار بی بی سی همچنین در پیام دیگری بر روی صفحه توئیتری خود مدعی شده بود که ملکه انگلیس فوت کرده است.

این پیام ها درحالی منتشر شده بود که برحسب اتفاق، ملکه الیزابت دوم روز چهارشنبه در بیمارستان 'کنیگ ادوارد هفتم ' برای معاینه سالیانه اش حضور داشته است.

برخی از شبکه های خبری از جمله 'سی ان ان' بلافاصله مطالب یاد شده را با تصور به اینکه واقعی هستند؛ بازتاب داده بودند.

درهمین حال 'بی بی سی' به منظور سرپوش نهادن بر اشتباه جدی خبری خبرنگارش، مدعی شده که این اشتباه در جریان تمرین های رسانه ای این شبکه در خصوص پیام های تسلیتی، که به صورت مخفیانه صورت می گیرد، به وقوع پیوسته و درصدد برخورد انضباطی با خبرنگار یاد شده است.

یک سخنگوی کاخ باکینگهام شامگاه چهارشنبه گفت: من تائید می کنم که ملکه الیزابت صبح امروز ( چهارشنبه ) برای معاینه سالیانه اش به بیمارستان کینگ ادوارد هفتم رفته ؛ این در جریان معاینات از پیش تعیین شده وی صورت گرفته و هم اکنون ملکه بیمارستان را ترک کرده است. 

خانم خواجه پس از اطلاع از اشتباه فاحشی که مرتکب شده، با انتشار پیام دیگری بر روی صفحه توئیتر خود مدعی شد که گوشی همراهش را در منزل جا گذشته است و از مردم عذرخواهی کرد.

یک سخنگوی ' بی بی سی' در بیانیه ای گفته است: در جریان تمرین پیام های تسلیتی، یک پیام توییتری از سوی خبرنگار بی بی سی، مبنی بر اینکه یکی از اعضای خاندان سلطنتی بیمار شده، به صورت اشتباهی ارسال شده است. این پیام سریعا حذف شده و ما بابت هرگونه اهانت عذرخواهی می کنیم.

به رغم اینکه این سخنگوی بی بی سی تصریح کرده که هیچگونه پیامی مبنی بر اینکه ملکه انگلیس فوت کرده، منتشر نشده است اما رسانه های انگلیسی به صورت گسترده ای تصویر این پیام حذف شده را منتشر کرده اند.

شبکه 'بی بی سی' گفته است که صورت سالانه تمرینات محرمانه ای را به منظور آمادگی در ارتباط با فوت ناگهانی ملکه و یا دیگر شخصیت های ارشد خاندان سلطنتی انگلیس انجام می دهد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.