قدس آنلاین: رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی از صدور و کنترل مجوزهای بهداشتی دامپزشکی برای بیش از ۱۶۰۰ تن انواع فرآورده های خام دامی از مبداء غرب آسیا و آسیای میانه به مقصد اروپا، شرق آسیا و خاور دور طی ۲ ماهه ابتدای امسال خبر داد.

خراسان رضوی معبر ترانزیت بیش از ۱۶۰۰ تن فرآورده دامی

به گزارش قدس آنلاین، رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی با اعلام این خبر اظهار داشت: عمده کالاهای ترانزیت شده طی مدت یادشده توسط قرنطینه های دامپزشکی استان با مجوزهای کنترل شده بهداشتی از کشورهای ترکمنستان، قزاقستان، پاکستان، افغانستان و ازبکستان به مقصد کشورهای ویتنام، ترکیه، هندوستان، چین و بلژیک عبور کرده است.

مسعود ابراهیمی این کالاها را شامل آلایش و پشم گوسفند، پوست گاوی و گوسفندی، روده گوسفند و کرک بزی عنوان کرد.

او اظهار داشت: با توجه به اهمیت کنترل تردد دام در محورهای مواصلاتی استان، گشت های مشترکی نیز با همکاری نیروی انتظامی برای این موضوع در حال فعالیت هستند که طی مدت یادشده 514 محموله دام بازدید و 53 محموله از موارد فوق بخاطر نداشتن مجوزهای لازم و حمل قاچاق توقیف شده و جهت رسیدگی به مراجع قضایی معرفی شده است.

وی دقت در بررسی محموله های صادراتی و وارداتی را از جمله مواردی دانست که نقش مستقیمی در سلامت جامعه و اقتصاد کشور دارد .

او علاوه بر این یادآور شد: پذیرش محموله های صادراتی مرتبط با دام و طیور جمهوری اسلامی در دیگر کشورها منوط به داشتن گواهی معتبر دامپزشکی است و این مهم در زمینه محموله های وارداتی نیز صادق است.

به گفته او تا محموله ای دارای گواهی معتبر دامپزشکی از کشور مبدا نباشد، اجازه ورود به کشور را نخواهد داشت و بر این اساس کلیه محموله ها در سامانه یکپارچه قرنطینه دامی سازمان دامپزشکی کشور به صورت آنلاین ثبت می گردد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.