۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۰
کد خبر: 289204

سازمان آب و فاضلاب تهران ناگهان به فکر کاسبی افتاده و مانند قشونی که سرزمین بی‌دفاعی را تصرف کرده باشند اخطاریه‌ای برای ساکنان، مالکان و مستأجران یک مجتمع مسکونی در محله زرگنده ارسال داشته و امر فرموده است ...

کاسبی جدید وزارت نیرو!

 طی 48 ساعت 107 میلیون تومان پول برای احداث فاضلاب یک ساختمان 34 واحده با واحدهای 60 متری واریز کنند وگرنه آب آشامیدنی آنان قطع خواهد شد. ساکنان این مجتمع به من تلفن کرده و با ناله و استرحام گفتند مگر دولت روحانی گنج خسروانی در منازل 60 متری یافته که سازمان آب و فاضلاب آن 48 ساعته مطالبه 107 میلیون تومان از یک ساختمان شامل 34 واحد می‌کند؟!

مالکان این 34 واحد که 9 سال پیش هر واحد را بین 70 تا 80 میلیون تومان خریده‌اند عبارتند از یک مشت بازنشسته آموزش و پرورش، شماری مستأجر دانشجو، کارمندان بازنشسته و غیربازنشسته، خانمهای سالمند مستمری بگیر شوهر مرده، دختران جوان شهرستانی که پدرشان فوت کرده با ارثیه و قرض و قوله واحدی خریده و در حال پرداخت اقساط آن هستند.

شرکت آب و فاضلاب تهران از چند سال پیش درصدد احداث شبکه فاضلاب است. درگذشته مبالغ کمتری حدود یک میلیون تومان از هر واحد مطالبه می‌شد. چون افرادی که مراجعه می‌کردند اغلب کسانی مجهول الهویه بودند مردم چندان استقبالی نکردند و هیچ اقدامی در این باره نشد ناگهان در تاریخ 20 خرداد 1394 شرکت آب و فاضلاب تهران به فکر انجام وظایف مقدس خود افتاده اعلام کرده ما سه بار اخطار قبلی کرده‌ایم و چون مشترکان همکاری نکرده‌اند، ظرف 48 ساعت هر گاه ساختمانی مثلاً 34 واحده 107 میلیون تومان به حساب ویل این شرکت که تاکنون هیچ اقدامی نکرده و حتی حفاری را آغاز نکرده واریز نکنند، آب مصرفی آنان قطع خواهد شد.

براستی جا دارد در آستانه ماه مبارک رمضان و آمدن ایام مقدس این ماه، به وزیر نیرو و معاونان او که ماه‌هاست زمزمه افزایش آب بها و غیره را سر داده‌اند تبریک گفت که به منزله و به مثابه مرگ مفاجاه یقه مردم بی‌پناه را گرفته و قصد اخاذی دارند. می‌فرمایید این کلمه زشت و شایسته جناب وزیر نیرو نیست؟ بفرمایید واژه معادل آن چیست؟ وضعیت مردم را خود آقایان بهتر از هر کس می‌دانند؛ صف طویل یارانه بگیران را به چشم می‌بینند، حقوق ناچیز کارمندان بخصوص بازنشستگان را ملاحظه می‌کنند. آنگاه در کشوری اسلامی که مطهرات و زدودن پلشتی با آب و گرفتن وضو و غسل از واجبات است، رفتاری می‌کنند مانند رفتاری که... بگذریم!

پاسخی که من به شاکیان دادم این بود که این پول زور را پرداخت نکنید و اگر خواستید باید پافشاری کنید به اقساط طولانی پرداخت شود. مأموران وزارت نیرو پیوسته مردم را ترسانده و مصوبه مجلس را به رخ مردم می‌کشند من نمی‌دانم آقایان نماینده‌ای که این مصوبه را تصویب کرده‌اند همه مردم را مانند خود غنی و برخوردار از انواع حقوق و مزایا می‌دانند؟

در زمان شاه بعضی از وزارتخانه‌ها و سازمانها به گونه‌ای به مردم اجحاف روا می‌داشتند که مردم را به جان می‌آوردند. من فکر می‌کنم مبتکران و مبدعان این نوع عوارض سنگین که خانواده‌ها را از هم می‌پاشاند برای ناراضی کردن و منفجر کردن مردم متوسط الحال و طبقات کم درآمد تسهیلات خاصی دریافت کرده‌اند و قصد دارند با فراهم آوردن موجبات تشویش افکار عمومی، نظم و امنیت کشور را که حاصل 36 سال تلاش نظام جمهوری اسلامی ایران است مختل کنند. نویسنده به عنوان یک محقق تاریخ به دولت آگهی می‌دهم بیگانگان ماه‌هاست برای بر هم زدن نظم و امنیت عمومی کشور در حال تهیه نقشه راه هستند و ساده‌ترین راه رساندن مردم به حال انفجار است.

سازمان آب و فاضلاب کشیک شبانه روزی دارد وقتی با آنجا تماس گرفتم و درد دلهای مردم را بازگو کردم یکی از کارشناسان آنجا گفت: خود من در یک مجتمع 25 واحدی ساکن هستم و هنوز نتوانسته‌ام همسایگان را راضی کنم و نمی‌دانم چه باید بکنم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسینی IR ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
    2 0
    هر دم از این باغ بری میرسد.....
  • asad IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
    1 0
    به نام خدا معتضد عزیز سلام در یک توسعه کاریکاتوری بیش از این انتظار نمی رود موفق باشی