قدس آنلاین: معاون هماهنگی و مدیریت امور زائرین استانداری خراسان رضوی گفت: یکی از کارهایی که در حوزه عمران مصوب شد و عملی نشد، بحث فضای سبز پشت‌بام‌ها بود و باید هرچه‌سریع‌تر این مهم عملیاتی شود تا شاهد کاهش آلودگی هوا باشیم.

بحث فضای سبز پشت‌بام‌ها باید هرچه سریع تر عملیاتی شود

به گزارش قدس آنلاین، محمدحسن واحدی صبح امروز در دومین جلسه خدمات زیربنایی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی که در دفتر معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائرین استانداری خراسان رضوی برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: امکانات زیربنایی و روبنایی زائران در رینگ اطراف حرم مطهر رضوی مانند نانوایی، سرویس بهداشتی، خودپرداز بانکی و دیگر ملزومات مسافران مورد تأکید قرار گرفته است.

وی افزود: از جمله مشکلات می‌توان به تعداد کم نانوایی‌ها اشاره کرد که اقداماتی در این رابطه صورت پذیرفت و مقرر شد که در زمان اوج سفر 40 باب نانوایی افزوده شود، همچنین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم فعال کردن 4 مرکز فوریت پزشکی در این محدوده را در دستور کار خود قرار داده است.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائرین استانداری خراسان رضوی بیان اینکه نهادهای مربوطه برنامه‌هایی را در این رابطه تدارک دیده‌اند، خاطرنشان کرد: این مجموعه‌ها شامل آستان قدس رضوی، اوقاف و امور خیریه، شهرداری منطقه ثامن، بانک‌ها، پلیس، صنعت، معدن و تجارت، بهداشت و درمان و دیگر مجموعه‌های مرتبط با این حوزه هستند.

واحدی تصریح کرد: 80 درصد از این مجموعه‌ها گزارشات مکتوب خود را به استانداری خراسان رضوی ارسال کرده‌اند و از 20 درصد باقی‌مانده هم درخواست داریم تا گزارشات نهایی خود را هرچه‌سریع‌تر ارسال کنند.

وی تأکید کرد: از تمامی مسئولانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند درخواست دارم تا کم‌کاری نداشته باشند و با دیدگاه امام رضایی وارد صحنه شوند هدفشان ارائه بهترین نوع خدمت به برترین شکل ممکن به زائران امام رضا(ع) باشد و همگان طوری عمل نمایند که شرمنده ولی نعمتمان حضرت علی بن موسی الرضا(ع) نشوند.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائرین استانداری خراسان رضوی به راه‌اندازی پلیس زائر اشاره کرد و گفت: با همکاری پلیس استان به دنبال ایجاد پلیس زائر در کانکس‌های انتظامی محدوده طرح هستیم تا در حوزه امنیتی شاهد مشکلی برای زائران امام رضا(ع) نباشیم.

واحدی عنوان کرد: یکی از کارهایی که در حوزه عمران مصوب شد و عملی نشد، بحث فضای سبز پشت‌بام‌ها بود و باید هرچه‌سریع‌تر  این مهم عملیاتی شود تا شاهد کاهش آلودگی هوا باشیم.

وی افزود: این جلسه هر دوهفته یکبار برگزار می‌شود و هدف از برگزاری آن بررسی وضع موجود خدمات زیربنایی و روبنایی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی بوده تا کمبودها احصا شده و به وضع مطلوب نزدیک‌تر شویم و در این زمینه شهرداری می‌تواند تأثیرگذاری بسیار زیادی داشته باشد.

در این جلسه نمایندگان سازمان‌ها، نهادها، ادارات و دستگاه‌های مرتبط گزارشی از فعالیت‌های حوزه کاری خود ارائه کردند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.