عضو ناظر شورای رقابت با بیان اینکه وزارت صنعت ملزم شده‌ است که دستورالعمل خروج واردات خودرو از انحصار را تهیه کند، گفت: انتظار می‌رود با این دستورالعمل قیمت خودروهای وارداتی کاهش یابد.

تکلیف وزارت صنعت برای رفع انحصار واردات خودرو

این عضو شورای رقابت در گفت‌وگو با  ایسنا، با اشاره به اینکه دستورالعمل جلسه امروز شورای رقابت در مورد واردات خودروی خارجی با حضور معاون وزیر صنعت و دو شرکت واردکننده خودرو برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه واردات خودروی خارجی به تولیدات داخلی لطمه می‌زند و با توجه به ارتباط این امر با اشتغال و سرمایه‌گذاری در کشور، تصمیم‌ گرفته‌ شد که دستورالعمل واردات خودرو به گونه‌ای تنظیم شود که امکان واردات برای تمام افراد به وجود آید.

وی با تاکید بر اینکه در نهایت برای واردات خودرو رعایت سه شاخصه در نظر گرفته شد، عنوان کرد: لازم است شخص یا شرکت واردکننده استانداردهای پنجاه و دوگانه را در ارتباط با کیفیت خودرو رعایت و سازمان استاندار این امر را تایید کند.

این عضو ناظر شورای رقابت همچنین اظهار کرد: علاوه بر آن لازم است که خدمات بعد از فروش نیز به خودروهای وارداتی داده‌ شود و خودرو در کشور نمایندگی رسمی داشته باشد.

وی افزود: همچنین تصمیم گرفته شد که واردات خودرو انحصاری نباشد چراکه این امر که عهم واردات خودرو در انحصار دو شرکت باشد و هم تولید داخلی آن انحصاری باشد امر صحیحی نیست.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر دستورالعمل واردات خودرو به گونه‌ای تعریف شده‌است که به انحصار در واردات خودرو ختم می‌شود، تصریح کرد: بنابراین در این جلسه وزارت صنعت ملزم شد که دستورالعمل را به گونه‌ای تغییر دهد که واردات خودرو از انحصار خارج شده و تمام افراد حقیقی و حقوقی امکان آن را داشته باشند.

وی همچنین اظهار کرد: این تصمیم باعث افزایش واردات خودرو نمی‌شود بلکه انحصاری بودن آن هم باعث افزایش واردات می‌شود و هم باعث می‌شود واردکننده انحصاری آن را هر طور که می‌خواهد وارد بازار کند، ولی در صورت رفع انحصار انتظار می‌رود قیمت خودروی وارداتی ارزان شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرهاد IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۴
    0 0
    نه اینکه خوردرو های داخلی استانداردهای پنجاه و دوگانه در ارتباط با کیفیت خودرو را دارن و گارانتی هم توپ توپ فقط باد لاستیک گارنتی هستش. خجالت بکشید کشوری مثل چین که گربه و سوسک و سگ می خورند و مسلمان نیستند و مثل شما ها ادعا ندارند به مردم شون حق انتخاب می دند که بین خودروی چینی و سایر خوردروها که قیمتشونم چندان فرق نمی کنه انتخاب کنند اون وقت شما حلبی رو یه فرمون گذاشتین روش به اسم پراید به قیمت پیکانتو به مردم غالب می کنین و اسمش و میذارید رقابت این رقابت نیست اسمش رفاقت شما به اشتغال مردم و بیکار شدن فکر نمی کنید فقط و فقط به فکر جیب خودتون هستین وسیله غیر استاندارد می سازین که جون مردم و بگیرن ایرانی ها رو موش آزمایشگاه چینی ها کردین توووووووووف به غیرتتون