دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی گفت: استان خراسان رضوی یکی از قله های پر فروغ قرآنی در کشور است.

خراسان رضوی از قله های پرفروغ قرآنی در کشور است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری ایرنا،‌حجت الاسلام حمید محمدی در نخستین همایش مؤسسات قرآنی خراسان رضوی افزود: وجود مبارک حضرت امام رضا (ع) در این استان و حضور پرشور مردم در مؤسسات قرآنی، عوامل اصلی ایجاد فضای قرآنی در خراسان رضوی به شمار می رود.

وی با بیان اینکه تشکیل مؤسسات قرآنی، شاخصه اصلی فرهنگ قرآنی در جامعه محسوب می شود اظهار کرد: تشکیل مؤسسه قرآنی، تحقق عالی ترین رفتار اجتماعی در توسعه فرهنگ قرآنی به شمار می رود لذا تعداد مؤسسات قرآنی در جامعه بسیار مهم است.

حجت الاسلام محمدی به عزم و انگیزه برای فعالیت های قرآنی در جامعه اشاره کرد و افزود: تحقق فعالیت در جامعه به وجود و تنوع مؤسسات قرآنی بستگی دارد چرا که مشارکت فعالیت قرآنی منجر به فعالیت مدنی می شود.

رییس اتحادیه مؤسسات قرآنی خراسان رضوی نیز در این مراسم با اشاره به سخنی از حضرت امام رضا (ع) مبنی بر اینکه 'قرآن کلام خداست، حدود قرآن را رعایت کنید و از قوانین آن دور نشوید' اظهار کرد: تنها راه نجات جامعه توجه به قرآن است.

حجت الاسلام رضا علی عزیزی با بیان اینکه قرآن نابسامانی ها را سامان می بخشد افزود: نخستین همایش مؤسسات قرآنی به منظور استفاده از نظرات و پیشنهادات بزرگان قرآنی و با همککاری سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی و مؤسسات قرآنی این استان برپا شده است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد نیز در این مراسم با بیان اینکه اتحادیه مؤسسات قرآنی امروز با اتحادیه سال های گذشته تفاوت جدی دارد گفت: اتحادیه دیروز یک بازوی اجرایی برای دستگاه های حاکمیت بود و مؤسسات قرآنی را هماهنگ می کرد اما اتحادیه امروز در کنار دستگاه های حاکمیتی تصمیم گیرنده است و حق رأی دارد.

یوسف امینی با تأکید بر اینکه اتحادیه قرآنی امروز وظیفه نظارتی دارد و می تواند به وضع قانون بپردازد افزود: دو نماینده وزارت ارشاد، دو نماینده سازمان تبلیغات اسلامی و دو نماینده اتحادیه قرآنی در کنار هم فعالیت می کنند از همین رو شرایط امروز ما با شرایط دیروز متفاوت است.

امینی با اشاره به اینکه جایگاه امروز این اتحادیه به راحتی به دست نیامده است گفت: اتحادیه قرآنی شورای توسعه فرهنگ قرآنی امروز حق رأی دارد اما مهم ترین آئینی که نتوانستیم در آن ثابت عمل کنیم، عدم اتحاد و انسجام بین مؤسسات قرآنی به شمار می رود.

وی افزود: با وجود تشکیل اتحادیه قرآنی، اتحاد میان مؤسسات قرآنی ایجاد نشده و باید رفاقت را در این مؤسسات جایگزین رقابت کنیم.

در این مراسم از سیدحسین کوششی مدیر عامل اتحادیه مؤسسات قرآنی مردمی کشور، محسن حاجی حسنی کارگر نفر اول مسابقات بین المللی قرآن مالزی، حجت الاسلام محمد تقی کاظمی نسب معاون قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، محمد صالح هراتی از مؤسسه قرآنی امام زمان (عج) تربت حیدریه و یوسف امینی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد قدردانی به عمل آمد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.