دبیر ستاد عالی کانونهای فرهنگی و هنری مساجد گفت: هم اکنون از مجموع ۲۱ هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد حدود ۹ هزار و ۳۰۰ کانون در سطح روستاها کشور فعال هستند.

۹هزار و ۳۰۰ کانون فرهنگی هنری مساجد در روستاها دایر است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین حمیدرضا ارباب سلیمانی در حاشیه چهارمین کنگره ملی فرهنگ و هنر روستا و عشایر در مشهد طی گفت و گو با خبرنگاران افزود: یکی از اقدامات حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی راه اندازی کانونهای فرهنگی هنری و کتابخانه های مساجد در بیشتر روستاها است.

وی ادامه داد: روستاییان و عشایر به عنوان قشری از جامعه نقش بسزایی را در پیشرفت ایفا می کنند.
دبیر ستاد عالی کانونهای فرهنگی و هنری مساجد گفت: تعداد زیادی از کانونهای فرهنگی و هنری در شرف تاسیس در روستاها است و چهار هزار و 800 کتابخانه مخزندار و کتابخانه باز روستایی مورد حمایت این ستاد عالی قرار دارد.
وی در ادامه 'شبکه سازی، توانمندسازی و انتقال تجربیات شرکت کنندگان، بررسی و ارائه راهکارهای پیشرفت و تعالی فرهنگ روستا و عشایر، گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی، ترویج خوداتکایی و کار آفرینی در جوامع روستایی' را مهمترین اهداف کنگره ملی فرهنگ و هنر روستا و عشایر برشمرد.
حجت الاسلام ارباب سلیمانی گفت: تعالی و مقاوم سازی فرهنگ روستا و عشایر، نقش مسجد در تعالی و مقاوم سازی، نقش فعالان فرهنگ و هنر روستا در گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی، جهاد فرهنگی و مدیریت جهادی در روستا و عشایر و سبک زندگی اسلامی ایرانی با اتکا به هویت و فرهنگ اصیل روستا و عشایر از دیگر موضوعات پیش بینی شده برای بررسی با حضور اساتید برجسته کشور در این کنگره هستند.
وی شناسایی و حمایت از استعدادها و گروههای فرهنگی و هنری، هنرمندان و اهل قلم جامعه عشایر، راه اندازی و حمایت از کانونهای فرهنگی و هنری مراکز فرهنگی دیجیتال و کتابخانه های ثابت و سیار در مناطق مستعد و پرتراکم عشایری، برگزاری جشنواره ها و همایشهای محلی، ملی و بین المللی به منظور معرفی و شناساندن ویژگیها، قابلیتها و ارزشهای فرهنگی و اجتماعی عشایر را از جمله اهداف این کنگره برشمرد.
چهارمین کنگره ملی فرهنگ و هنر روستا و عشایر با حضور 700 نفر از نخبگان روستایی سراسر کشور از امروز به مدت چهار روز در مشهد ادامه دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.