فرستاده ویژه سازمان ملل در یمن بر لزوم برقراری آتش بس پایدار برای کمک به ملت بحران زده این کشور تاکید کرد.

فرستاده سازمان ملل: حل بحران یمن مستلزم برقراری آتش بس پایدار است

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی یمن (سبا)، اسماعیل ولد شیخ احمد در مصاحبه با شبکه خبری راشا تودی، گفت: با توجه به نافرجام بودن تلاش ها برای برقراری نخستین آتش بس در یمن و نیز با در نظر گرفتن درد و رنجی که ملت این کشور از بحران انسانی اخیر متحمل شده اند، وقت آن رسیده است که آتش بسی نهایی و پایدار در یمن برقرار شود.

وی افزود: یمن که از لحاظ فقر غذایی کودکان رتبه دوم جهان را دارد، اکنون بیش از شش ماه است که درگیر جنگ است.
به گفته وی، هفت میلیون یمنی پیش از جنگ نیاز به کمک داشتند و در شرایط کنونی شمار نیازمندان این کشور به بیش از 21 میلیون نفر رسیده است.
ولد شیخ احمد خاطر نشان کرد که مهم ترین دستاورد میانجی گری سازمان ملل در یمن گرد هم آوردن همه طرف های درگیر در مذاکرات ژنو و جلب موافقت آن ها در برخی زمینه ها از جمله آتش بس و عقب نشینی بوده است.
تلاش های اخیر در زمینه برقراری آتش بس در یمن، با کارشکنی عربستان و مخالفت های عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن بی نتیجه ماند.
عربستان به همراه 9 کشور عربی و با حمایت غرب از ابتدای سال جاری مداخله نظامی در یمن را آغاز کرده است. این حملات که به بهانه بازگرداندن دولت مستعفی یمن به قدرت صورت گرفته، تاکنون به قیمت جان هزاران غیرنظامی تمام شده است. این حملات و نیز محاصره همه جانبه یمن با ایجاد اخلال و مانع در مسیر ورود گروه ها و محموله های امدادی، باعث بروز بحران انسانی در این کشور فقیر عربی شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.