رئیس جمعیت هلال احمر در پیامی به همتایان پاکستانی و افغانستانی خود، ضمن تسلیت در پی وقوع زمین لرزه در این کشورها و جان باختن شماری از مردم در این حادثه، از آمادگی هلال احمر ایران برای اعزام فوری تیم های امدادی و درمانی به پاکستان و افغانستان خبر داد.

اعلام آمادگی هلال احمرایران برای اعزام فوری تیم های امدادی به پاکستان وافغانستان

 به گزارش قدس آنلاین و به نقل از اداره ‎کل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر، دکترسید امیرمحسن ضیائی دراین پیام خطاب به دکتر سعید الهی و فاطمه گیلانی به ترتیب روسای جمعیت هلال احمر پاکستان و افغانستان، گفت:'خبر وقوع زمین لرزه مهیب که امروز بخش هایی از کشور شما را به شدت لرزاند و منجر به کشته و زخمی شدن بسیاری از افراد گردید، موجب تاسف و تاثر اینجانب شد'.
جمعیت هلال احمر ایران مراتب تسلیت خود را در این شرایط دشوار به جنابعالی و ملت پاکستان و افغانستان ابراز داشته و با خانواده های قربانیان و آسیب دیدگان این حادثه مرگبار همدردی می کند.
جمعیت هلال احمر ایران بر توانایی هلال احمر پاکستان و افغانستان در رویارویی با چنین سوانح اسفباری کاملا واقف و مطلع است، ولی با این حال آمادگی خود را برای حمایت از فعالیت هایتان به منظور امدادرسانی به موقع به آسیب دیدگان اعلام می کند.»
یادآور می شود، علاوه بر افغانستان و پاکستان، کشورهای تاجیکستان و هند نیز متاثر از زمین لرزه 8 ریشتری بوده اند، بنابراین جمعیت هلال احمر ایران آمادگی دارد تا علاوه بر اعزام تیم های امدادی و درمانی به کشورهای زلزله زده افغانستان و پاکستان، نسبت به اعزام تیم های امدادی به کشورهای متاثر از زلزله نیز اقدام کند.
زمین لرزه شدید با قدرت 7.5 ریشتر که حدود ساعت 14 روز دوشنبه /چهارم آبان/چند کشور آسیایی شامل افغانستان، پاکستان، هندوستان و تاجیکستان را لرزاند و در کشورهای چین ، ازبکستان و قرقیزستان نیز احساس شد تاکنون صدها کشته و زخمی برجای گذاشته است.مرکز زلزله نگاری پاکستان بزرگی این زمین لرزه را هفت و پنج دهم درجه در مقیاس امواج درونی زمین اعلام کرد.
گزارش خبرنگاران ایرنا از کابل، دهلی نو و دوشنبه نیز حاکی است که این زمین لرزه شدید، علاوه بر پاکستان، پایتخت و مناطق وسیعی ازهند، افغانستان و تاجیکستان را نیز لرزانده است.
مرکز این زمین لرزه ، منطقه بدخشان در افغانستان و عمق این زمین لرزه نیز 190 کیلومتر از سطح زمین اعلام شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.