قدس آنلاین: معاون هماهنگ کننده سپاه امام رضا(ع) گفت: در هفته بسیج برگزاری ۲ هزار برنامه در قالب ۳۰۰ عنوان برنامه پیش‌بینی شده که ۵۰ درصد این برنامه‌ها در مشهد برگزار می‌شود.

 ۲ هزار برنامه باشکوه  در ایام هفته بسیج در خراسان رضوی برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ پاسدار علی اکبر افراسیابی عصر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که در سالن اجتماعات مجمتع فرهنگی آیه‌ها برگزار شد، اظهار داشت: بسیج یادگار امام خمینی(ره) بوده که امروزه به درختی توانمد تبدیل شده و ثمره این شجره طیبه در کل جهان مشاهده می‌شود، به گونه‌ای که در مبارزات جبهه مقاومت حضور بسیجیان جهان اسلام در بحث مقابله با استکبار جهانی به خوبی مشاهده می‌شود و تغییرات به وجود آمده کاملاً مشهود است.

وی افزود: حضور بسیج در دفاع مقدس صحنه جنگ را تغییر داد و دشمن روزبه‌روز با شکست مواجه می‌شد.

معاون هماهنگ کننده سپاه امام رضا(ع) با اشاره نامگذاری هفته بسیج در سال 1394، خاطرنشان کرد: برنامه‌های امسال هفته بسیج با شعار «بسیج دست خداست» در سراسر استان برگزار می‌شود و در این هفته 2 هزار عنوان برنامه در خراسان رضوی اجرا می‌شود که 50 درصد این برنامه‌ها در مشهد است.

افراسیابی درباره نامگذاری روزهای هفته بسیج گفت: هفته بسیج از 29 آبان ماه تا 5 آذر ماه بوده که روز اول با عنوان «بسیج، ولایت و انتظار»، روز دوم با عنوان «بسیج، بصیرت و استکبار ستیزی»، روز سوم با عنوان «بسیج، خودکفایی و اقتصاد مقاومتی»، روز چهارم با عنوان «بسیج، خودباوری و جهاد علمی»، روز پنجم با عنوان «بسیج، خانواده و سبک زندگی اسلامی» روز ششم با عنوان «بسیج، وحدت و بیداری اسلامی» و روز هفتم با عنوان «بسیج، ایثار و شهادت» نامگذاری شده است.

وی بیان کرد: پس از تبیین فرمان اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری باید بتوانیم از لحاظ اقتصادی ریشه انقلاب اسلامی را مستحکم‌تر کرده و در مقابل تهدیدات و تحریم‌های دشمنان به خوبی ایستادگی کنیم.

معاون هماهنگ کننده سپاه امام رضا(ع) با تأکید بر اینکه بسیج در تبیین و اجرای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی در سطح استان برنامه‌های بسیار زیادی انجام داده است، عنوان کرد:  در هفته بسیج برنامه‌های ویژه‌ای برای اقتدار و آمدگی بسیج همچون گشت‌های بسیج و دیگر فراخوان‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

افراسیابی تصریح کرد: ویژه برنامه شکوه ایثار با حضور 200 هزار بسیجی در سراسر استان در تاریخ پنجم آذر ماه برگزار می‌شود که از این تعداد 50 هزار نفر در همایش مشهد حاضر هستند.

وی تأکید کرد: برنامه‌های بصیرت افزایی در دستور کار بسیج قرار گرفته و در سرجمع برنامه‌های هفته بسیج بخشی کشوری و بخشی دیگر استانی هستند و حداقل روزی یک برنامه سنگین با حضور 2 هزار نفر برگزار می‌شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه امام رضا(ع) با اشاره به برگزاری 300 عنوان برنامه توسط اقشار مختلف بسیج، خاطرنشان کرد: در هفته بسیج برگزاری 2 هزار برنامه پیش‌بینی شده که 50 درصد این برنامه‌ها در مشهد برگزار می‌شود.

افراسیابی گفت: در روز نخست هفته بسیج حضور در میعادگاه‌های نماز جمعه پیش‌بینی شده و در مصلی‌ها و محل‌های برگزاری نماز جمعه حلقه‌های نمادین صالحین برگزار می‌شود، همچنین در این روز فرمادهان نواحی سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه هستند و سخنران مشهد هم حسن رحیم‌پورازغدی است.

وی افزود: در روز دوم هفته بسیج همایش ائمه جماعات و هیئات مذهبی برگزار می‌شود تا در ایام ماه مصفر آگاه‌سازی و بصیرت بخشی مناسب جهت عدم نفوذ دشمن صورت پذیرد و در روز سوم هفته بسیج برنامه‌های ارکان شجره طیبه صالحین که در 5 طبقه معرفی شده است برگزار می‌شود و برگزاری حلقه هرگروه به صورت خاص و مجزا است.

معاون هماهنگ کننده سپاه امام رضا(ع) در رابطه با برنامه‌های دیگر روزهای هفته بسیج خاطرنشان کرد: در روز چهارم هفته بسیج همایش اقشار بسیج، روز پنجم هفته بسیج همایش خواهران بسیجی، روز ششم هفته بسیج همایش پیشکوستان بسیجی و روز هفتم هفته بسیج همایش شکوه ایثار برگزار می‌شود.

افراسیابی تصریح کرد: در هفته بسیج تعدادی از طرح‌های بسیج افتتاح می‌شود که از جمله آنها می‌توان به 15 حوزه مقاومت، 2 گردان، 35 سوله صالحین و 3 سوله 9 دی اشاره کرد و در روز دوم آذر ماه 1500 پروژه در سطح کشور به بهره‌برداری می‌رسد که بخشی از آنها در خراسان رضوی است و شهرستان‌هایی که هماهنگ شوند برنامه‌هایشان در این روز اجرا می‌شود.

وی تأکید کرد: برگزاری مسابقات ورزشی و مسابقات قرآنی مرحله استانی بسیجیان در این هفته خواهد بود و برگزاری برنامه‌های حجمی در قالب‌های مختلف جهت امید بخشی دوستان و نامیدی دشمنان درنظر گرفته شده است.

معاون هماهنگ کننده سپاه امام رضا(ع) با تأکید بر اینکه طرح تربیت حافظان قرآن بسیجی در دستور کار دارالقرآن بسیج قرار گرفته است، عنوان کرد: از زمان فرمان مقام معظم رهبری در بحث تربیت حافظان قرآن برنامه‌های خود را در دارالقرآن بسیج آغاز کردیم و در این رابطه مهدهای قرآنی هم فعال شده‌اند.

افراسیابی بیان کرد: 15 عنوان برنامه در طرح اقتصاد مقاومتی اجرا می‌شود و تسهیلات و وام‌های اشتغال‌زایی از 5 میلیون تومان تا 30 میلیون تومان و بستگی به نوع طرح اعطا می‌شود و در رقم مبلغ این وام به شرکتی‌ها به ازای هر نفر 20 میلیون تومان اضافه می‌شود.

وی تأکید کرد: در بحث کمک‌های استانداری خراسان رضوی و دیگر مسئولان دولتی استان در رابطه موضوع اقتصاد مقاومتی تاکنون هیچ مبلغی دریافت نشده و هنوز هیچ ارتباطی هم با بسیج برقرار نشده است و سپاه امام رضا(ع) در جلسات مختلف آمادگی خود را جهت هرگونه همکاری‌ای اعلام کرده است.

معاون هماهنگ کننده سپاه امام رضا(ع) در رابطه با بحث رفع مشکلات حاشیه شهر مشهد، خاطرنشان کرد: در این زمینه ساخت مساجد، بازسازی مدارس، ساخت اماکن ورزشی، کمک به خانواده‌های بدسرپرست و بی‌سرپرست و ساخت حوزه‌های مقاومت و پایگاه‌های مقاومت بسیج در دستور کار قرار گرفته است.

افراسیابی برنامه‌های سپاه در رابطه با بحث اجتماع عظیم زائران پیاده اربعین حسینی گفت: برنامه‌های پشتیبانی، بهداشتی و درمانی با سپاه امام رضا(ع) بوده و در بحث دهه آخر صفر و حضور پرشور زائران پیاده امام رضا(ع) هم برنامه‌هایی ویژه در موضوعات امنیت، تغزیه، اسکان، بهداشت، درمان و غیره در دستور کار این مجموعه قرار گرفته است.

وی افزود: در سال گذشته بیش از 2 هزار زائر پیاده اربعین حسینی در اردوگاه حمیدیه اهواز اسکان داشتند و امسال هم آماده استقبال از زائران پیاده امام حسین(ع) هستیم.

معاون هماهنگ کننده سپاه امام رضا(ع) درباره تعطیلی موقت اعزام اردوهای راهیان نور، عنوان کرد: به دلیل تردد زائران پیاده اربعین حسینی از تاریخ 30 آبان ماه تا 15 آذر ماه اردوهای راهیان نور برگزار نمی‌شود و پس از بازگشت زائران امام حسین(ع) اجرای این اردوها از سرگرفته می‌شود.

افراسیابی تصریح کرد: بسیج دانشجویی بخشی از بدنه بسیج بوده و مقام معظم رهبری فرمودند دانشجویان نقش نرم و پررنگ خود را شکلی برجسته اجرا کنند و بسیج دانشجویی جزئی از بدنه فعال بسیج استان است، همچنین بسیج علمی و پژوهشی هم مغفول نماینده و بخشی از شرکت‌های دانش‌بنیان را تحت حمایت قرار داده و نزدیک به 15 میلیارد تومان حمایت مالی تخصیص داده شده است و به دنبال ایجاد شهرک شرکت‌های دانش‌بنیان هستیم و تا زمانی افراد مستقل شوند از آنها حمایت می‌شود و با حضور سردار نقدی در تاریخ 5 آذر ماه این برنامه اجرایی خواهد شد.

وی تأکید کرد: تمامی بسیج‌ها به نسبت نقش و مسئولیتی که برعهده داشتند عملکرد خوبی در طول یکسال گذشته از خود ارائه دادند و نمی‌توان از بسیج خاصی به عنوان بسیج برتر نام برد، زیرا همه نمونه و اثرگذار بودند.

معاون هماهنگ کننده سپاه امام رضا(ع) با اشاره برگزاری همایش پیاده‌روی عمومی خانوادگی در ایام هفته بسیج در مشهد، گفت: این همایش در تاریخ 6 آذر ماه و از ساعت 6:30 صبح از میدان دکتر شریعتی به سمت بوستان کوهسنگی و مزار شهدای جبل‌آلنور برگزار می‌شود و در پایان این همایش ججوایز ارزنده‌ای به قید قرعه به شرکت‌کنندگان در این مراسم باشکوه اعطا می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.