ابوالفضل جلیلی گفت: اینکه می‌گویند با اکران فیلمی از من طلسم را شکستیم؛ در واقع طلسمی شکسته نشده است. نفع این حرکت بیشتر از من برای خودشان است که این قدر از شکسته شدن طلسم اکران فیلم‌هایم می‌گویند.

  ابوالفضل جلیلی:طلسمی شکسته نشده است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایسنا،ین کارگردان که برای اولین بار فیلمی از او در حال اکران است‌، در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی ایسنا‌، هنر و تجربه را حرکت خوبی عنوان کرد و ادامه داد: اما بیشتر از اینکه به نفع فیلمساز باشد به نفع سینما‌ و فرهنگ مردم است و به نظر من تماشاگر را تربیت می‌کند و این تماشگران در آینده می‌توانند تماشاگران فیلم‌های بدنه شوند و سینماگران تجاری هم مجبور هستند‌ سلیقه‌هایشان را با سلیقه بینندگان همسو کنند.

 

وی افزود: اما اینکه مدام می‌نویسند و برخی از شبکه‌های ماهواره‌ای از اکران فیلم‌های من خبر می‌دهند‌ و هنر تجربه هم اعلام کرده که طلسم اکران فیلم‌های جلیلی را شکسته‌ایم باید بگویم طلسم شکستن یعنی اینکه بگویند کل فیلم‌هایم را بعد از 30 سال اکران می‌کنند. من حاضرم همه آنها را مجانی بدهم تا طی یک هفته نمایش دهند.

 

جلیلی با طرح این پرسش که آیا کسی حاضر است فیلم 30 سال پیش خودش را اکران کند؟ ادامه داد: ببینید چه گفته‌اند و چه شده است اما فیلم‌های من همچنان حرف تازه دارند‌.

 

وی با گلایه از کیفیت نمایش «رقص خاک» در سینماها اظهار کرد: وقتی فیلم ما به جشنواره‌های خارجی می‌رود قبل از نمایش آپاراتچی سه بار از من می‌خواهد فیلم را روی پرده چک کنم اما اینجا همه چیز بدون خبر ما انجام می‌شودو نتیجه‌اش کیفیت نامطلوب پخش فیلم می‌شود.

 

این فیلم‌ساز تاکید کرد: هنر و تجربه کارش صرفا این نیست که فقط فیلم را نشان دهد. باید نشست‌هایی هم برگزار شود و بگویند چرا این فیلم توقیف شده است؟. همه معتقد هستند «رقص خاک» فیلمی عرفانی و در جهت خدا و خداشناسی است و اگر اینگونه است چرا سال‌ها مرا بیچاره کردند و فیلم را نمایش ندادند؟

 

وی افزود: دولت جدید که آمد و خواست راه را باز کند چه اتفاقی افتاد؟ همان فیلمسازان گذشته با بودجه‌های میلیاردی در حال کار کردن هستند. من که درخواست 300 میلیونی برای فیلمسازی آن هم به صورت وام را داده‌ام بعد از گذشت سه سال هنوز دریافت نکرده‌ام. به جای طلسم شکستن بهتر است اجازه فیلم ساختن به من بدهند.

 

این کارگردان با اشاره به پیشنهاداتی که از کشورهای کره، فرانسه و ژاپن داشته است‌، گفت: به خاطر آنکه در آنجا قانون است هر 6 ماه یک بار باید چکاپ کامل انجام شود‌، هر 6 ماه حال من را می‌پرسند و می‌گویند نمی‌خواهی فیلم بسازی؟ اما من می‌گویم نه و می‌خواهم فیلمی با تهیه کننده خودمان شروع کنم.

 

جلیلی ادامه داد: یک نفر نمی‌پرسد تو چه جوری زندگی می‌کنی. الان هم با اکران محدود یک فیلم طلسمی شکسته نشده است. این فقط تبلیغ خودشان است تا بگویند طلسم را شکستیم. آدم را بدبخت کردند و بعد بدون عذرخواهی حالا گوشه کوچکی از کارم را نشان می‌دهند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.