سخنگوی سازمان انتقال خون از اهدای خون بیش از یک میلیون و پانصد هزار نفر در ۹ ماهه امسال خبر داد و گفت: استان‌های تهران، فارس و خراسان رضوی رتبه‌های نخست کل خون‌های اهدایی در تأمین خون کشور را به خود اختصاص داده‌اند.

اهدای خون بیش از یک میلیون و پانصد هزار نفر در ۹ ماهه امسال

به گزارش قدس انلاین،بشیر حاجی‌بیگی در گفت‌وگو با  فارس در رابطه با آمار اهدای خون در 9 ماهه سال جاری اظهار داشت: طی این مدت یک میلیون و 916 هزار و 508 نفر جهت اهدای خون به پایگاه‌های مربوطه در سراسر کشور مراجعه کرده‌اند که در این میان یک میلیون و 576 هزار و 700 نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی اعلام کرد: طی این مدت استان تهران با 16 درصد و استان فارس با 7.5 درصد و خراسان رضوی با 6.5 درصد رتبه‌های نخست کل خون‌های اهدایی در تأمین خون کشور را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیر روابط عمومی سازمان انتقال خون ادامه داد:‌ در 9 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته اهدای خون 0.2 درصد با رشد همراه بوده است.

وی با اشاره به اینکه 52.4 درصد از اهداکنندگان کسانی بوده‌اند که مستمر خون اهدا می‌کنند،‌ افزود: در این مدت تنها 68 هزار و 670 نفر از کل اهداکنندگان را زنان تشکیل دادند که این رقم تقریباً معادل 4.4 درصد است.

سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: در 9 ماهه امسال استان‌های لرستان، ایلام و مرکزی به ترتیب بالاترین شاخص اهدای خون بانوان را به خود اختصاص داده‌اند.

حاجی‌بیگی در مورد توزیع خون و فرآورده‌‌های آن طی 9 ماهه سال جاری گفت: این میزان توزیع در واقع 2 میلیون و 753 هزار و 588 واحد بوده که به مراکز بیمارستانی و درمانی انتقال داده شده است که یک میلیون و 475 هزار و 921 واحد آن گلبول قرمز فشرده یا پک‌سل بوده است.

وی گفت: همچنین 555 هزار و 141 واحد پلاسما و 722 هزار و 526 واحد پلاکت در این مدت توزیع شده که در واقع این میزان در مجموع توزیع خون و فرآورده‌های آن قرار دارد.

به گفته حاجی‌بیگی توزیع بیمارستانی خون و فرآورده‌های آن در 9 ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 4.34درصد بیشتر شده است.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.