قدس آنلاین – رها واعظی: Oculus VR که یک هدست واقعیت مجازی می باشد، دارای یک کنترل لمسی نیز هست که ظاهرا در نیمه ی دوم سال ۲۰۱۶ عرضه خواهد شد.

کنترل لمسی Oculus VR همزمان با این دستگاه راه اندازی نخواهد شد

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، هدست واقعیت مجازی Oculus VR، که نسل جدید هدست های واقعیت مجازی می باشد و دارای یک کنترل لمسی خواهد بود. البته این کنترل همزمان با خود دستگاه عرضه نمی شود و قرار است در نیمه ی دوم سال 2016 عرضه شود.

ظاهرا کمپانی های HTC و سونی با ساخت Oculus VR، برنامه ریزی کرده اند که تمام بازار فروش هدست های واقعیت مجازی را در 12 ماه سال 2016 به خود اختصاص دهند.

کنترل این هدست واقعیت مجازی که در ماه ژوئن رونمایی شده بود، اجازه ی تعامل طبیعی کاربر را با دنیای واقعیت مجازی می دهد.

Oculus قول داده است که خود Rift های پیش فروش شده را خیلی زود به دست صاحبانش برساند. تاریخ تحویل این دستگاه ها در سه ماهه ی اول سال 2014 خواهد بود.

کاربران، برای شروع استفاده از این دستگاه، تنها کافی است که از یک کنترل مچی ایکس باکس وان بهره گیرند.

سخت افزار لمسی این هدست واقعیت مجازی، پیشرفت های قابل توجهی در ارگونومی ساخت داشته است و اکنون تغییرات بسیاری نیز برای استفاده ی راحت تر، مطمئن تر و طبیعی تر از این کنترل، بر روی آن ایجاد خواهد شد.

از این کنترل لمسی برای هدست واقعیت مجازی Oculus، تعداد زیادی لازم است و به همین دلیل تولید و توسعه ی آن ها اندکی زمان می برد.

از این کنترل می توان برای برقراری تماس های فوری در حین انجام کارهای سخت استفاده کرد و طراحی و قابلیت های لمسی آن به گونه یی است که نسل آینده به شدت به آن وابسته خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.