احسان مرادی: مهسا کدخدا، ملی پوش والیبال خراسان جنوبی حضور در رده‌های مختلف نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان را در عرصه‌های ملی تجربه کرده است.

ملی پوش والیبالیست خراسان جنوبی: بزرگ‌ترین آرزویم تأسیس یک آکادمی والیبال در بیرجند است

کدخدا در جریان برگزاری مجمع انتخاباتی هیأت والیبال خراسان جنوبی به عنوان نماینده ورزشکاران دارای حق رأی بود، به همین واسطه با وی همکلام شدیم تا نقطه نظرهای وی درباره والیبال خراسان جنوبی و مشکلات پیش روی بانوان این رشته را از زبان وی جویا شویم.

 به عنوان تنها نماینده خراسان جنوبی در تیم ملی والیبال بانوان، عملکرد موفقی داشتی؟ فکر می‌کنی تا چه زمانی در تیم ملی و ترکیب اصلی آن حضور داشته باشی؟
در حال حاضر جزو 12 نفر اصلی تیم ملی بزرگسالان هستم و به صورت ثابت بازی می‌کنم، بیشترین تلاشم این است که این وضعیت را حفظ کنم؛ چرا که دایم در حال ارزیابی شدن هستیم و باید در بالاترین سطح آمادگی و بهترین شرایط قرار بگیریم تا نظر کادر فنی بخوبی تأمین شود. در خصوص باقی ماندن در ترکیب ثابت تیم ملی هم باید اعلام کنم تا وقتی خوب باشم، در تیم ملی هستم، به همین لحاظ با کوچک‌ترین لغزش جایگاه خود را در این تیم از دست
خواهم داد.

به عنوان یک بازیکن حرفه‌ای که هشت سال است در تیم‌های ملی حضور داری، چرا  فاصله  بین تیم ملی مردان و زنان زیاد است؟
بسیاری از اردوهای تیم ملی در بخش بانوان خیلی دیر شروع می‌شود؛ در حالی که تیم ملی مردان، به طور مداوم در اردوهای مختلف به سر می‌برند، از دیگر دلایل آن می‌توانم به نامناسب بودن لباس فعلی ملی پوشان اشاره کنم که در حین بازی و به دلیل تعریق زیاد، موجب می‌شود به لحاظ بدنی در مقابل حریفان کم بیاوریم، البته کار طراحی لباس مناسبی با رعایت حفظ شؤون ایرانی-اسلامی در دستور کار مسؤولان قرار گرفته است. آخرین علتی که به نظرم می‌رسد، این است که باید با جنگندگی، روحیه بهتر و عزم جدی‌تری در مسابقات حاضر شویم تا  با یک اراده جمعی قوی منجر به کسب نتایج بهتری برای کشورمان شود.

شرایطت در لیگ برتر چگونه است؟
هم اکنون برای تیم دانشگاه آزاد تهران در لیگ برتر بازی می‌کنم و در صورتی  که قهرمان شویم و با نظر مسؤولان در مسابقات جام باشگاه‌های آسیا که خرداد سال آینده برگزار می‌شود، حضور خواهیم داشت، البته اردوهای تیم ملی بزرگسالان برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا در شهریور سال آینده نیز برگزار می‌شود.

در یکی از اظهارنظرهای خودت اعلام کرده بودی که پس از اتمام دوره ورزش حرفه‌ای، به سراغ آموزش می‌روی؟ در این ارتباط بیشتر توضیح بده؟
رویایم پس از این دوران، راه‌اندازی آکادمی والیبال در استان است که با بهره‌گیری از تجربیات دوران ورزشی‌ام و کمک سایر دلسوزان و هیأت استان به امر استعدادیابی و شناسایی، پرورش و معرفی چهره‌های توانمند خراسان جنوبی برای حضور در اردوهای تیم ملی و ایجاد شرایط عضویت در آن بپردازم.

رئیس جدید هیأت والیبال خراسان جنوبی هم انتخاب شد، آینده هیأت را چگونه ارزیابی می‌کنی؟
من امیدوارم که والیبال در خراسان جنوبی جایگاه واقعی خود را به دست آورد و علاقه‌مندان به این رشته با حمایت مسؤولان بتوانند با سبک‌های آموزشی روز به بالاترین حد ارتقا برسند، به طور قطع توانمندی‌های خراسان جنوبی به قدری بالاست که نمی‌توان منکر استعدادهای ناب در این حوزه باشیم، به همین لحاظ از صمیم قلب می‌خواهم مسؤولان استانی و دست اندرکاران ورزشی با همت بالا و انگیزه از رشته والیبال حمایت کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.