قدس آنلاین - ایلام- محمد غلام نیا: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: هفته قرآن و عترت برای نخستین بار در ایلام، با هدف ترویج فرهنگ قرآنی برگزار می شود.

برگزاری هفته قرآن و عترت با هدف ترویج قرآن در ایلام

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، علی محمد نیاکان در نشست خبری با اصحاب مطبوعات و رسانه های استان با بیان اینکه هفته قرآن و عترت با شعار «قرآن و عترت بال های سعادت» از 5 تا 10 بهمن ماه سال جاری همزمان با 8 استان کشور در ایلام برگزار می شود، اظهارداشت: فراخوان این برنامه قرآنی از سه ماه گذشته اعلام شده و این برنامه در دو بخش رقابتی و جشنواره ها و بخش نمایشگاهی و فعالیت های جنبی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه حفظ 10 و 20 جزء قرآن، قرائت، ترتیل، اذان و تواشیح بخش رقابتی این مسابقات است، بیان داشت: در بخش آثار مکتوب، شرکت کنندگان بایستی آثار خود را در زمینه های مختلفی همچون کتاب، پایان نامه، مقالات، فضای مجازی (وب سایت، وبلاگ و نرم افزار) و مسابقه انشاء نویسی ویژه دانش آموزان شهر ایلام به دبیرخانه جشنواره ارائه دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام جشنواره شعر و ادبیات قرآنی در قالب های سنتی و نو، جشنواره صنایع دستی (سفال، معرق، دستباف ها ودست سازها)، نقاشی، عکس، گرافیک و خوشنویسی را از دیگر برنامه های اجرایی در این هفته عنوان کرد و افزود: جشنواره فیلم کوتاه و فیلم نامه نویسی، هنرهای نمایشی و نمایش نامه نویسی با موضوع قرآن و عترت نیز در این هفته برگزار می شود.

علی محمد نیاکان با اشاره به اینکه در این هفته نمایشگاه دستاوردها و تولیدات قرآنی و برگزاری کارگاه های نقاشی، محافل انس با قرآن، شب شعر و نشست های علمی و کارگاه های آموزشی دایر می شود، خاطرنشان ساخت: برای ترویج فرهنگ قرآنی در این هفته، 10 برنامه مختلف در شهرستان های مختلف استان برای علاقه مندان اجرا خواهد شد.

وی آخرین مهلت ارسال آثار را 25دی ماه اعلام کرد و ادامه داد: مخاطبان این جشنواره عموم مردم اعم از فرهنگیان، دانشجویان، اساتید، طلاب، کارکنان دستگاه های اجرایی و غیره هستند و علاقه مندان می توانند در زمینه های مختلف آثار خود را ارائه دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام همچنین به تجلیل از 91 برگزیده بخش های مختلف این جشنواره و پیشکسوتان حوزه قرآنی در آیین اختتامیه جشنواره اشاره کرد و افزود: این برنامه با حمایت مالی بانک قوامین و مشارکت دستگاه های اجرایی نظیر میراث فرهنگی، اوقاف، تبلیغات اسلامی، حوزه هنری، بسیج هنرمندان و انجمن های فرهنگی- هنری در استان برگزار می شود.

علی محمد نیاکان هدف از برگزاری این جشنواره را ترویج و تبلیغ قرآن، معرفی دستاوردها و توانمندی های علوم قرآنی در استان، ارتقا سطح کیفی و کمی فعالیتهای قرآن و عترت و ایجاد ارتباط با سایر حوزه های استانی فعال با موضوع قرآن عنوان و تصریح کرد: تقویت و توسعه تعاملات و هم اندیشی بین ادارات، مراکز، نهادهای مردمی و موسسات قرآنی استان، جریان سازی قرآنی در بین اقشار مختلف و ایجاد تحرک و انگیزه در میان دستگاه ها، نهادهای مردمی، ادارات و مراکز دولتی و غیر دولتی، از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی در پایان با تأکید بر گسترش فرهنگ قرآنی و نقش رسانه ها در این راستا، یادآور شد: از رسانه هایی که بصورت ویژه اخبار هفته قرآن و عترت استان را پوشش دهند، تجلیل بعمل خواهد آمد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.