معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: باید رویکرد آموزش و پرورش از «آموزشی» به «فرهنگی» تغییر پیدا کند.

لزوم تغییر رویکرد آموزش و پرورش از «آموزشی» به «فرهنگی»

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، حمیدرضا کفاش در سیزدهمین جشنواره «یاد یار مهربان» که با حضور 1200 نفر از معلمان و مدیران آموزش و پرورش، محمدباقر قالیباف شهردار تهران و علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: با هدف افزایش سرانه کتابخوانی و گرایش دانش‌آموزان به سمت کتاب، اقداماتی صورت گرفته است و باید در این راستا بیشتر برنامه‌ریزی شود.

وی با اشاره به اینکه رویکرد در دوره سیزدهم جشنواره «یاد یار مهربان» تغییر پیدا کرده است، گفت: با اجرای سیزدهمین دوره در پایه‌های هفتم و هشتم، این جشنواره برگزار شد و اگر نیاز به اصلاح باشد تغییراتی نیز اعمال می‌شود.

کفاش اظهار داشت: این دوره از جشنواره «یاد یار مهربان» در تهران را الگویی مناسب برای سایر نقاط کشور می‌دانیم و در آینده این اقدام باید در اقصی نقاط کشور انجام شود.

معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش بیان داشت: رویکرد آموزش و پرورش از صرف آموزشی و تربیتی به فرهنگی باید تغییر کند و در این راستا شهرداری نیز از سازمانی خدماتی به نهادی فرهنگی و اجتماعی تبدیل شده است و این سیاستی است که باید دنبال شود.

وی یادآور شد: مقام معظم رهبری نیز تأکیداتی در خصوص ترویج فرهنگ کتابخوانی در کشور داشته‌اند و رئیس جمهور نیز به موضوع کتاب و کتابخوانی نیز توجه داشته است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • روح اله IR ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
    1 0
    فقط شعار بلدین و بس