معاون زیارت استانداری خراسان رضوی در نشست مشترک با مدیرعامل مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی گفت: دارالشفای امام رضا(ع) بستر بسیار مناسبی برای جذب، مدیریت و توسعه توریست درمانی در استان را فراهم ساخته است.

دارالشفای امام رضا(ع) بستری مناسب برای توسعه توریست درمانی است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، مهندس محمدحسن واحدی در این دیدار گفت: از زمان شروع فعالیت این معاونت در استانداری، طرح جامع زیارت با ۱۰ راهبرد، ۳۹ سیاست، ۱۴۰ برنامه و ۸۲۵ پروژه اجرایی به تصویت شورای عالی برنامه ریزی استان رسیده است.

وی در ادامه با بیان این مطلب که این طرح با شعار «زیارت، پیشران توسعه استان» برنامه‌ریزی شده است، تصریح کرد: مدت زمان اجرای این طرح 5 سال بوده که زیارتی عارفانه، ارزان و با کیفیت هدف آن است.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری درباره هدف اجرای طرح جامع زیارت گفت: این طرح با دو هدف ترویج فرهنگ و سیره رضوی و اثرگذاری زیارت بر زندگی مردم برنامه‌ریزی شده و در حال اجراست.

در این دیدار مدیر عامل موسسه درمانی آستان قدس رضوی با بیان این مطلب که دارالشفاء امام رضا(ع) قدمتی تاریخی دارد، گفت: خدمت به بیماران در حرم مطهر رضوی به سال های 930 هجری قمری برمی گردد، اما با پیروزی انقلاب اسلامی ایران و نظر تولیت معظم این آستان مقدس بر بحث بهداشت و درمان، این خدمات به شکل چشم گیری افزایش یافت.

دكتر سیدمهدی هاشمی‌نژاد با بیان این مطلب که سالانه یک میلیون و 200 هزار نفر از خدمات این موسسه بهره می برند، تاکید کرد: زیرساخت های این موسسه به تناسب پیش‌بینی‌ها تهیه خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به استقرار 5 تیم فوریت های پزشکی در حرم مطهر رضوی افزود: در حال حاضر زمان حضور عوامل اورژانس در هر نقطه از حرم رضوی کمتر از 2 دقیقه است، همچنین محل استقرار تیم های فوریت پزشکی در شرایط بحران، امکان تبدیل به یک درمانگاه کوچک با ظرفیت پذیرش 50 بیمار در وضعیت قرمز و 150 بیمار در وضعیت زرد را دارد.

هاشمی نژاد همچنین در ادامه گفت: به دلیل حضور کلیه زائران در حرم مطهر رضوی و نزدیکی این موسسه درمانی به آن، دارالشفاء امام رضا(ع) می تواند نقشی موثر در جذب و مدیریت گردشگران سلامت داشته باشد.

لازم به یادآوری است؛ معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری استان خراسان به همراه هیئتی، از بخش های مختلف دارالشفاء امام رضا(ع) بازدید کردند و از نزدیک با دستاوردهای این موسسه در حوزه بهداشت و درمان آشنا شدند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.