معاون شهردار مشهد گفت: همه طیف‌های هنرمندان مشهدی در تمام رشته‌ها باید برای پروژه استقبال از بهار مشهد حضور داشته باشند.

همه طیف‌های هنرمندان در استقبال از بهار مشهد حضور پیدا کنند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، وحید جلیلی در نشست دبیران شوراهای امر به معروف و نهی از منکر شهرداری مشهد اظهار داشت: با توجه به امکاناتی که در جامعه وجود دارد در حوزه امر به معروف عملکرد ضعیفی داشته‌ایم.

وی با اشاره به تقدم امر به معروف بر نهی از منکر، خاطرنشان کرد: اینکه در تمام آیات و روایات امر به معروف بر نهی از منکر تقدم دارد، نشان‌دهنده حکمتی است که به آن کمتر توجه شده است.

معاون فرهنگی شهردار مشهد با اشاره به اینکه برای امر به معروف در ابتدا باید الگوسازی‌های مناسبی را انجام داد، تأکید کرد: به عنوان مثال در مسئله‌ای مانند حجاب و عفاف باید در وهله نخست الگوسازی‌هایی را برای مردم انجام داده و پس از آن اقداماتی را برای امر زنان به این معروف اجرایی کرد.

جلیلی با بیان اینکه بیشتر فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی تاکنون به صورت تقویمی انجام شده است، تصریح کرد: این موضوع سبب شده که برخی از اقدامات انجام شده با دید سکولار انجام شود.

وی با تأکید بر اینکه باید از ظرفیت‌های موجود در فرهنگسرای مشهد برای گسترش معروفات استفاده کرد، اظهار داشت: یکی از اقدامات مهم در زمینه فرهنگ‌سازی رسیدگی به اقتصاد و معیشت مردم بوده و باید در این زمینه نیز اقداماتی در دستور کار قرار دهیم.

معاون فرهنگی شهردار مشهد با بیان اینکه المان‌های بهاری شهر مشهد باید با نیازهای این شهر و استانداردهای  هنری مطابقت داشته باشند، تصریح کرد: در تصمیمات به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که تمام موضوعات در نظر گرفته شده برای ساخت المان‌های شهر مشهد از جمله بهار، تاریخ، خانواده و دیگر مواردی از این دست به تعداد مساوی در کنار هم وجود داشته باشند.

جلیلی افزود: همه افراد هنرمند مشهدی از فرصت استقبال از بهار می‌توانند استفاده کنند و یکی از ایرادات وارد شده به شخص من نیز این است که با تعداد زیادی از هنرمندان قدیمی در شهر مشهد جلسه گذاشته‌ام تا تمام رشته‌ها بتوانند از بودجه استقبال از بهار استفاده کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.