عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که شورای نگهبان در سنگر حفظ سلامت انتخابات تاکنون به خوبی ایفای نقش داشته است، گفت: برخی سخنان که علیه این شورا مطرح می شود برخاسته از ناکامی گویندگان در رسیدن به اهداف و مقاصد شخصی و گروهی شان است.

حضور در انتخابات را باید به عنوان فریضه‌ای الهی جدی بگیریم

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله حسن عالمی، عضو و کاندیدای مجلس خبرگان رهبری صبح امروز در نشستی خبری در مجتمع فرهنگی پارک کوهسنگی در خصوص شبهه افکنی ها علیه شورای نگهبان، گفت: شورای نگهبان نه تنها وظایف قانونی خود را به نحو احسن انجام می دهد بلکه وظیفه خود به عنوان مجموعه ای عالمانه را نیز آنگونه که انتظار می رود به خوبی انجام داده است.
وی با بیان این که شورای نگهبان در سنگر حفظ سلامت انتخابات تاکنون به خوبی ایفای نقش کرده است، افزود: برخی سخنان که علیه این شورا مطرح می شود برخاسته از ناکامی گویندگان در رسیدن به اهداف و مقاصد شخصی و گروهی شان است.
نظارت خبرگان بر رهبری متفاوت از نظارت مجلس شورا بر دولت است
آیت الله عالمی درباره ادعای عدم نظارت مجلس خبرگان بر عملکرد رهبری، بر ضرورت شناخت جایگاه و موقعیت رهبری در تفکر کلامی شیعه تأکید و اظهار کرد: شیعه برای امام و رهبری جامعه که از ویژگی های عالمانه برتر در کنار صفت عدل برخوردار می‌باشد، جایگاه رفیعی قائل است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: بنابراین عده ای که از نظر جایگاه علمی مرجعی پایین تر از رهبری هستند راجع به عملکرد رهبری اظهارنظر نمی کنند زیرا معنا ندارد مادون بر مافوق نظارت کند.
وی ادامه داد: در مجلس خبرگان تاجایی که بنده دیده ام مباحث مربوط به شخص رهبری مطرح می شود ولی معنای آن نظارت بر ایشان مانند نظارتی که مجلس شورای اسلامی بر دولت دارد، نیست.
رهبری شورایی نه توجیه عقلی دارد نه تجربی
آیت الله عالمی درباره برخی اظهارات مبنی بر شورایی کردن رهبری جامعه، گفت: این سخنان نه وجه عقلی و منطقی دارد و نه تجربی؛ خداوند در آیه 191 سوره مؤمنون، فلسفه توحید و یگانگی خداوند را بیان و می فرماید اگر چند خدا وجود می داشت میان آنان اختلاف یا جهان به فساد کشیده می شد.

کاندیدای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: با این وجود چگونه می توان درباره جریان امامت و ولایت که از قطعیات شرع است از شورا سخن گفت؟ ولایت فقیه، توحیدی و اسلامی و رشحه ای از ولایت انبیا است و در طی تاریخ نیز سراغ نداریم جایی پیامبری یا وصایت انبیا و امامت ائمه شورایی بوده باشد.
وی با طرح این پرسش که در کجای قرآن سخنی از رهبری شورایی وجود دارد، افزود: جای تعجب است برخی که باید اندیشه شان به مردم خط بدهد چنین مطالبی را طرح و جامعه را متشنج می کنند.
آیت الله عالمی خاطرنشان کرد: افزون بر این در جمهوری اسلامی، تجربه شورا در سطوحی که به مراتب از رهبری جامعه پایین تر هستند تجربه شده و چون موفق نبوده کنار گذاشته است. چنان که در قانون اساسی پیش از ارائه متمم، برای اداره قوه قضائیه، شورای عالی در نظر گرفته شد اما در زمان خود امام خمینی(ره) بر آن متمم نوشته شد و آن را به ریاست تبدیل کردند چون دیدند شورا نمی تواند چنان که باید امور را قاطعانه رتق و فتق کند.
نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: در عین حال، ریاست با شورا و مشورت منافات ندارد چنان که در سیره ائمه اطهار(ع) و پیامبر(ص) شاهد هستیم.
وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که مجلس خبرگان به عملکرد رهبر معظم انقلاب چه نمره ای می دهد، گفت: نتایج تحقیقاتی که در کمیسیون تحقیق این مجلس از دستگاه های زیرمجموعه رهبری انجام می شود، همیشه وجدآفرین بوده و نشان دهنده عملکرد بسیار قوی و قابل دفاع ایشان است و به عنوان فردی غیرمعصوم اگر بالاتر از بیست نمره ای بود قطعا به ایشان تعلق می گرفت.
بداخلاقی های انتخاباتی منافی دین و حفظ وحدت است
آیت الله عالمی در ادامه، بداخلاقی های انتخاباتی را منافی اخلاق دینی و حفظ وحدت دانست و افزود: از موارد خلاف اخلاق و وجهه انقلابی، نفی دیگران برای اثبات خود است.
وی حضور حداکثری مردم در انتخابات را موجب یأس و خشم دشمنان عنوان کرد و از مردم خواست با حضور خود در انتخابات بار دیگر حمایتشان از انقلاب و رهبری را اعلام کنند.
عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: سود حضور گسترده در انتخابات پیش از هر کسی به خود مردم می رسد بنابراین باید حضور در انتخابات را به عنوان فریضه ای الهی جدی بگیریم.
آیت الله عالمی در پایان گفت: رسانه ها با ایجاد فضای سالم، آرام و اخلاقی در جامعه، در منظم و منطقی برگزار شدن انتخابات سهیم هستند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.