قدس آنلاین/ مهناز خجسته نیا: ۳۷ پروژه حوزه حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد با بیش از ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار روز گذشته به بهره برداری رسید.

 تعدادی از واگن های خط ۲ قطارشهری «بهار» به مشهد می رسد

به گزارش خبرنگار ما، در این مراسم که در پایانه شرکت بهره برداری قطار شهری مشهد برگزار شد، شهردار مشهد نسبت به تحقق 2 هزار میلیارد تومان درآمد تا پایان سال جاری اظهار امیدواری کرد و گفت: از این میزان حداقل هزار و 200 میلیارد تومان صرف اجرای پروژه‌های عمرانی خواهد شد.
مرتضوی با بیان اینکه تنها 26 درصد از درآمد در قالب هزینه‌های جاری صرف پرداخت حقوق  می شود، افزود: بقیه در جهت نظافت، جمع آوری زباله و تامین فضای سبز هزینه خواهد شد.
وی از اختصاص 500 میلیارد تومان اعتبار ریالی و 30 میلیارد تومان اعتبار ارزی برای قطار شهری طی سال جاری خبر داد و اظهار داشت: این اعتبارات تنها با مشارکت مردم تأمین شده است.
وی برخی ادعاها مبنی بر جمع آوری تبلیغات داوطلبان توسط شهرداری مشهد را تکذیب کرد و اظهار داشت: از نظر ما هم اکنون بهترین شیوه تبلیغات انجام شده و اگر جمع آوری هم صورت گرفته از سوی شهرداری مشهد نبوده است.
رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد هم در این مراسم از انجام تست گرم واگن‌های قطارشهری و ورود سه رام قطار مورد نیاز خط دو قطار شهری در فروردین ماه سال آینده خبر داد.
فیاضی با بیان اینکه 100 واگن برای خط دوم قطارشهری مشهد مورد نیاز است، گفت: 15 واگن ساخته شده برای خط 2 قطار شهری تا پایان اسفند ماه از چین بارگیری می شود.
وی همچنین با اشاره به آغاز حفاری خط 3 قطار شهری مشهد از میدان فردوسی از ابتدای سال 95 اظهار امیدواری کرد، پس از اتمام حفاری‌های این خط تا حرم مطهر، حفاری از میدان فردوسی به سمت غرب شروع شود.
رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر مشهد در ادامه خواستار توجه ویژه مدیریت شهری به توسعه خطوط ویژه اتوبوسرانی شد و گفت: متأسفانه اکنون از 2 هزار و 221 کیلومتر خط اتوبوسرانی در مشهد تنها 16 کیلومتر ویژه است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد در این مراسم گفت: از 37 پروژه به بهره برداری رسیده، 18 پروژه با 110 میلیارد ریال هزینه مربوط به سازمان حمل و نقل و ترافیک و 19 پروژه دیگر مربوط به شرکت بهره برداری قطارشهری با هزینه 50 میلیارد ریال است.
غلام زاده افزود: پارکینگ سرشور با 60 فضای توقفگاهی و 18 میلیارد ریال اعتبار، پارک ترافیک مجیدیه در مساحت 3 هزار مترمربع با 7 هزار و 900 میلیارد ریال اعتبار، اجرای 11 هزار فضای پارک حاشیه ای در سطح شهر با 6 میلیارد ریال اعتبار و 11 پل عابر پیاده با اعتبار 14 میلیارد و 908 میلیون ریال از مهم‌ترین این پروژه ها هستند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.