به تازگی یک توسعه دهنده دانمارکی موفق به کشف روش جدیدی برای ردیابی الگوی خواب دوستان خود شده است که تنها با استفاده از اطلاعات فعالیت کاربران در شبکه های اجتماعی ممکن می شود.

الگوی خواب افراد از طریق فیس بوک قابل ردیابی ست

این روش جدید که توسط Søren Louv-Jansen کشف شده است، بر اساس برچسب های زمانی فعالیت کاربران که در اپلیکیشن مسنجر و وب سایت فیس بوک ذخیره می شود کار می کند. به این دلیل که بسیاری از کاربران در اول صبح و قبل از رفتن به رختخواب، فیس بوک خود را چک می کنند، Søren Louv-Jansen توانسته قطعه های مختلف اطلاعات را به هم بچسباند تا به عادت خواب آنها پی ببرد. البته این روش تنها برای کاربرانی که مکرراً فیس بوک خود را چک می کنند امکان پذیر است.


Søren Louv-Jansen سورس کد نرم افزار جدید خود را در GitHub منتشر کرده است و طی یک پست توضیح داده که چطور می توان با آن کار کرد. با استفاده از این نرم افزار می توان دیتا بیس فیس بوک را هر ده دقیقه چک کرد و او به این وسیله توانسته تصاویر گرافیکی الگوی خواب دوستان خود را به تصویر بکشد. الگوی خواب دوستان این توسعه دهنده در طول یک هفته کاری بسیار منظم بوده اما برای مثال، در تعطیلات آخر هفته کاملاً متغیر و نامنظم بوده است.


ظاهراً فیس بوک از این اقدام راضی نیست و Jansen در مصاحبه با واشنگتن پست اظهار کرده که این شرکت از او خواسته تا کاربران دیگر را از بکارگیری نرم افزارش منصرف کند. فیس بوک معتقد است که این نرم افزار قوانین وب سایتش را زیر پا می گذارد. او همچنین اشاره کرد که بیش از 1000 نفر تا کنون این کد را دانلود کرده اند. Jansen قبول نکرده که کد نوشته شده را از GitHub حذف کند و می گوید که این روش را به کاربران ارایه کرده تا آنها را آگاه سازد که تا چه اندازه می توان به اطلاعات شخصی کاربران از طریق اطلاعات رایگان موجود در شبکه های اجتماعی دسترسی پیدا کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.