قدس آنلاین - ایلام: مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی، هنری مساجد استان ایلام گفت: ۱۲ کانون فرهنگی و هنری جدید در نقاط مختلف استان ایلام در سال جاری راه اندازی شده است.

راه اندازی ۱۲ کانون فرهنگی و هنری جدید در استان ایلام

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، حجت الاسلام علی چراغی پور با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی و هنری فرصت و پایگاه مناسبی در راستای برگزاری برنامه‌های فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی با حضور جوانان و نوجوانان است، اظهارداشت: در حال حاضر بیش از ۴۵ هزار نفر از مردم به ویژه جوانان و نوجوانان استان در کانون های فرهنگی و هنری مساجد عضویت دارند.

وی با اشاره به اینکه بیش از ٧٥ درصد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد این استان در مناطق روستایی و عشایری فعالیت دارند، افزود: در حال حاضر ۲۶۹ کانون فرهنگی و هنری مسجد در استان راه اندازی شده که معادل ۵۶ درصد مساجد استان است.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی، هنری مساجد استان ایلام با بیان این مطلب که در حال حاضر سه مرکز خانه فرهنگ دیجیتال در استان ایلام فعالیت دارند، خاطرنشان ساخت: این خانه‌های فرهنگی دیجیتال با برگزاری برنامه‌های ویژه از جمله بازی‌های رایانه‌ای، نقش مهمی در ایجاد زمینه‌های لازم برای جذب جوانان و نوجوانان به مساجد دارند.

حجت الاسلام علی چراغی پور به فعالیت ۱۳ باب کانون تخصصی در مساجد ایلام اشاره کرد و یادآور شد: این کانون ها در رشته‌های مختلف از جمله ورزش، کتابخانه‌ای، فضای مجازی و آی.تی، امر به‌ معروف و نهی از منکر، قرآن و عترت فعالیت می‌کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.