ششمین کارگاه اضطراب زدایی سه شنبه ۱۸ اسفند ماه به صورت رایگان در بیمارستان رضوی برگزار خواهد شد.

کارگاه رایگان اضطراب‌زدایی در بیمارستان رضوی برگزار می شود

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، روانشناس مرکز مهر رضوی ضمن بیان این مطلب عنوان کرد: یکی از مشکلاتی که بیماران سرطانی و خانواده‌ آن‌ها با آن روبه رو هستند، اضطراب‌ها و آسیب‌های روحی و روانی است.
سمانه هوشیار افزود: بر اساس تحقیقات انجام شده، بسیاری از بیماران سرطانی نه از سرطان بلکه از ناامیدی و مسائل روحی و روانی پس از تشخیص سرطان می‌میرند و حتی در بیماران سرطانی با موارد فراوان خودکشی روبه رو می‌شویم که این امر، زنگ خطری برای جامعه به حساب می‌آید.
وی با اشاره به اینکه متاسفانه اطلاعات جامعه از بیماری سرطان و روش‌های پیشگیری و درمان کافی نیست، گفت: اطلاعات عمومی در خصوص روش برخورد مناسب با بیمار سرطانی و شیوه مواجهه فرد با این بیماری نیز کافی نبوده و این امر در حالی است که تنها راه برای شکست آن امیدواری و طی مسیر درمانی مناسب است.
هوشیار اضافه کرد: در همین راستا در مرکز «مهر رضوی» ارائه خدمات مشاوره‌ای و روان‌شناسی برای کاهش اضطراب بیمار و به عنوان یک درمان مکمل در بهبود وضعیت بيماران سرطاني مورد استفاده قرار می‌گیرد.
وی بیان کرد: جلسات گروه‌درمانی با حضور بیمارانی که از سرطان رهایی یافتند و با به اشتراک گذاشتن تجارب شخصی در حوزه مقابله با سرطان، در افزایش روحیه و حرکت در مسیر بهبودی بیماران به نحو فزاینده‌ای اثرگذار است.
هوشیار اظهار کرد: در ششمین نشست این سلسله کارگاه‌ها تکنیکی با عنوان «آرامش در وجود توست، ولی اغلب فراموش می‌کنی» به حاضران آموزش داده خواهد شد که با آن، شرکت‌کنندگان سال نو را متفاوت آغاز خواهند کرد.
گفتنی است؛ ششمین کارگاه اضطراب‌زدایی سه شنبه 18 اسفندماه در ساعت 11 در آمفی‌تئاتر بیمارستان رضوی برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان به شرکت در این کارگاه، برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره 36002794 تماس حاصل کنند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.