قدس آنلاین/ پروین محمدی: پزشکان و اعضای هیأت علمی که در تعطیلات نوروز به حضور آنان در مراکز درمانی نیاز است، باید براساس برنامه تنظیمی و به تشخیص مدیر گروه در محل خدمت تعیین شده حاضر باشند.

اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی در علوم پزشکی مشهد

این مطلب را دکتر مصطفی مهرابی بهار- رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار ما عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه بیشتر اعضای هیأت علمی شاغل در بیمارستان‌ها، مراکز درمانی، دانشکده‌ها و واحدهای آموزشها از 28 اسفند تا 14 فروردین متقاضی استفاده از تعطیلات و مرخصی هستند، طبق ابلاغی که به مراکز شده، تنها با هماهنگی مدیر گروه خود می‌توانند از مرخصی استفاده کنند. و در صورت نیاز باید در محل خدمت خود حاضر باشند.
وی افزود: از این رو امیدواریم هیچ گونه مشکلی برای مسافران نوروزی ومجاوران پیش نیاید. با این حال چنانچه برای دریافت خدمات درمانی و بهداشتی با مشکلی مواجه شدند، بهتر است با تلفن 38434900 تماس بگیرند، زیرا مسؤولیت پاسخگویی، کنترل و نظارت بر ارایه خدمات درمانی و بهداشتی و رسیدگی به شکایات به عهده ستاد هماهنگی خدمات سفر زائران استان خراسان رضوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.
وی به اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی توسط کارشناسان و بازرسان بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه و تشدید نظارت بر مواد غذایی، آرایشی، بهداشتی توسط مدیریت نظارت بر مواد آرایشی بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه اشاره کرد و یادآور شد: از پانزدهم اسفندماه اجرای این طرح نیز آغاز شده و به منظور حفظ سلامت زائران و مسافران و مجاوران در طول تعطیلات نوروزی، تیم‌های بازرسی و کنترل تولید و توزیع مواد غذایی و آرایشی بهداشتی نظارت کامل بر اماکن، رستوران‌ها، اغذیه‌فروشی‌ها، هتل‌ها، مهمان‌پذیر‌ها و... داشته و شماره تلفن 149 نیز پاسخگوی شکایات زائران و مجاوران است.

به مناسبت سال نو
200 برنامه فرهنگی و گردشگری در خراسان شمالی برگزار می‌شود
بجنورد/ خبرنگار قدس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی از اجرای 200 برنامه فرهنگی و گردشگری در تعطیلات نوروز خبر داد و گفت: تلاش می‌شود توانمندی‌ها، زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های استان در این ایام معرفی شود.
محمد سویدانلویی در نشست خبری با اشاره به اینکه افزایش ظرفیت‌های اقامتی یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های گردشگری را تشکیل می‌دهد، اظهار داشت: برای افزایش این ظرفیت ها، 100 میلیارد ریال برای مجتمع تفریحی و گردشگری «طلای سفید» و50 میلیارد ریال هم برای مجتمع تفریحی «داریوش» از محل صندوق توسعه ملی اختصاص پیدا کرده است.
وی افزود: 20 میلیارد ریال هم برای مجتمع گردشگری شهر آشخانه و 100 میلیارد ریال برای مجتمع گردشگری ارغوان در نظر گرفته شده است.
سویدانلویی از آماده باش دستگاه‌های ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز خبر داد و گفت: در این ایام 33 پایگاه اورژانس و فعالیت‌های پزشکی، 60 مسجد، 12 مکان موقت نماز، 53 مرکز استراحتی بین راهی، 21 کمپ و پارک، 6 مجتمع خدماتی بین راهی و 800 تخت هتل در این استان به مسافران نوروزی خدمات می‌دهند.
 خلأ برند گردشگری در استان
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: متأسفانه برخلاف استان‌های اصفهان، فارس و کرمانشاه که دارای یک برند مشخص برای گردشگر هستند، خراسان شمالی هیچ برندی در حوزه جذب گردشگر ندارد.
وی گفت: درصددیم با همیاری استان‌های گلستان و سمنان تمدن پارت را به عنوان یک برند برای استان در نظر بگیریم.
وی از جاده ابریشم به عنوان یک کریدور تجاری و فرهنگی که سه تمدن پارس، رم و چین را به هم متصل می‌کند یاد کرد و افزود: این اداره کل ضمن شناسایی محل جاده ابریشم اقدام به احیا و بازسازی 8 کاروانسرا در مسیر جاده جرجان به نیشابور کرده است و تلاش می‌کنیم آیین‌ها و سنن این استان را در این زمینه پررنگ‌تر کنیم.

در نوروز 95
20 مرکز پیش بیمارستانی در شیروان خدمات ارایه می‌کند
بجنورد/ خبرنگار قدس: سرپرست شبکه بهداشت ودرمان شیروان گفت: در تعطیلات نوروز، 20 مرکز بهداشتی-درمانی و پیش بیمارستانی در شیروان خدمات ارایه می‌کند.
دکتر حسین زارع اظهار داشت: این امر برای رفاه حال شهروندان، روستاییان و مسافران و زائران امام هشتم                  (علیه السلام) است که در بخش پیش بیمارستانی و فوریت‌های پزشکی دو پایگاه شهری و دو پایگاه جاده‌ای لوجلی و رضاآباد غربی و یک ایستگاه سلامت در 15کیلومتری جاده شیروان به فاروج خدمات ارایه می‌دهند.

درخشش هنرمند خراسان شمالی در مسابقه عروسک‌های بومی کشور
بجنورد/ خبرنگار قدس: مینو حسینی، سازنده عروسک‌های بومی استان در مسابقه عروسک‌های بومی و محلی حایز رتبه برتر کشور شد.
هیأت داوران مسابقه عروسک‌های بومی و محلی، در بررسی و ارزیابی صورت گرفته از بین 356 عروسک ارسال شده از سراسر کشور                (طبق فراخوان) 8 عروسک را بر اساس شاخص‌های اعلام شده انتخاب و معرفی کردند . این مسابقات با همکاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با اعلام فراخوان به تمامی استان‌ها در تهران برگزار شد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.