کارشناس اقتصادی گفت: بسیاری از کالاهای ایرانی همچون گیاهان دارویی و زعفران از کشورمان خریداری شده و در سایر کشورها مثل اسپانیا با قیمتی بیش از قیمت داخل کشورمان به فروش می رسد.

اسپانیا بزرگ ترین تولیدکننده زعفران ایرانی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از جام نیوز،حسین خطیبی کارشناس اقتصادی در خصوص وضعیت نابسامانی قیمت زعفران گفت: یکی از مسائل مهم در صادرات، یافتن جایگاه قیمتی کالا و رسیدن به نقطه تعادل است که این امر به ویژه در خصوص زعفران با توجه به تکنولوژی روز دنیا می‌تواند محقق شود.

وی تصریح کرد: بسیاری از کالاهای ایرانی همچون گیاهان دارویی و زعفران از کشور ما خریداری شده و در کشورهای مثل اسپانیا با قیمتی بیش از قیمت داخل کشورمان به فروش می‌رسد.

وی بیان کرد: تولید برند نیز یکی دیگر از عوامل مهم در صادرات این کالاست مسئولان کشور باید تدابیری را در این زمینه اتخاذ کنند تا محصول تولید یا برند داخلی در کشورهای خارجی خرید و فروش شود همچنان که کشورهای دیگر محصول تولیدی را با برند خودشان به فروش می‌رسانند.

این کارشناس اقتصادی در خصوص ترکیب زعفران با ناخالصی‌های دیگر در سایر کشور گفت: برای اینکه زعفران ایرانی به نام کشور در دنیا شناخته شود برای صادرات این کالای با کیفیت نیاز به تکنولوژی روز دنیا از جمله سورتینگ و بسته‌بندی داریم.

وی در تعریف سورتینگ گفت: سورتینگ به این معنی است که توسط ماشین‌آلات خاص کالای مرغوب از نامرغوب جدا می‌شود.

وی تاکید کرد: استفاده از تکنولوژی و فن‌آوری روز دنیا در تولید کالاها به ویژه زعفران در داخل کشور می‌تواند ارزش افزوده زیادی را عاید کشورمان کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.