بنا بر گزارش‌ها، نیروهای پلیس لندن موظف شده‌اند خود را برای مقابله با ۱۰ حمله تروریستی همزمان در این شهر آماده کنند.

تدارک گسترده لندن برای دفع ۱۰ حمله تروریستی همزمان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پرس تی وی،یکی از وزرای دولت انگلیس که از طرح ارتقا وضعیت امنیتی مطلع است، در مصاحبه با «ساندی تایمز» گفت: «قبلا برای مقابله با سه حمله همزمان برنامه ریزی کرده بودیم اما حملات تروریستی پاریس نشان داد که باید برای حملات بیشتری آماده باشیم.»
وی ادامه داد: «اگر کسی قصد انجام 7، 8، 9 یا 10 حمله داشته باشد، ما آماده هستیم.»
این مقام انگلیسی در حالی این مطلب را اعلام کرد که پلیس این کشور به تازگی 22 قبضه سلاح خودکار و 9 مسلسل را توقیف کرده است. ساندی تایمز همچنین نوشت هنگ‌های ارتش در حومه لندن در حالت آماده‌باش هستند تا در صورت وقوع حملات هماهنگ وارد عمل شوند.
آژانس ملی مبارزه با جرم و جنایت انگلیس (ان‌سی‌اِی) نیز دستورات جدیدی برای مقابله با حملات تروریستی مشابه حملات پاریس دریافت کرده است.

سخنگوی این سازمان در گفتگو با ایندیپندنت تاکید کرد پس از حملات تروریستی اخیر در اروپا، از جمله تیراندازی‌های پاریس، شکل تهدید در انگلیس «به میزان قابل توجهی تغییر کرده است».

وی افزود: «قوای اصلی در لندن نیروی پلیس است اما به همکاری با شرکای داخلی و بین المللی خود ادامه می‌دهیم.»

این در حالیست که مارک راولی، رئیس دستگاه مبارزه با تروریسم انگلیس پیشتر گفته بود تروریست‌های داعش قصد اجرای «حملات بزرگ و شدید» علیه این کشور را دارند.

راولی افزود: «در ماه‌های اخیر شاهد طرح‌های بیشتری برای حمله به سبک زندگی غربی (از سوی داعش) بوده‌ایم.»

بنا بر گزارش‌ها، از زمان آغاز درگیری‌ها در سوریه حدود 800 انگلیسی روانه این کشور شده و بسیاری از آنها به داعش پیوسته‌اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.