شهردار شهر لایپزیگ آلمان با تاکید بر اینکه ما در ایالت زاکسن با مسئله نژاد پرستی روبرو هستیم از همکاران خود خواست که موضع شفاف تری علیه مسئله نژاد پرستی اتخاذ کنند.

چالش نژاد پرستی در آلمان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روزنامه "فرانکفورتر روند شای"، "بورکهارت یونگ"، شهردار شهر لایپزیگ از مشکل نژاد پرستی در ایالت زاکسن آلمان سخن گفت.

تا به حال هیچ سیاستمدار مسئول در ایالت زاکسن آلمان درباره شرایط این ایالت تا این حد واضح سخن نگفته بود.

وی در این باره اظهار داشت که من اعتقاد دارم که وضعیت در ایالت زاکسن به ندرت دیگر قابل تحمل است.

یونگ از همکاران خود درخواست کرد که به شکل واضح تری علیه مسئله نژاد پرستی موضع گیری کنند. سیاستمداران محلی باید با هم اتحادی ایجاد کنند تا نشان دهند که آن ها به یک آلمان باز بر روی دنیا متعهد هستند.

شهردار شهر لایپزیگ همچنین تصریح کرد که ما در ایالت زاکسن یک مسئله نژاد پرستی داریم.
وی در عین حال تصریح کرد که ما باید با انسان هایی که می خواهند  از ترس ها و نگرانی های خود خلاص شوند در گفتگو باقی بمانیم.

ایالت زاکسن با توجه به شمار زیادی از طرفداران جنبش میهن پرستان اروپایی ضد اسلامی شدن غرب موسوم به پگیدا و لگیدا که در آن وجود دارد و آشوب های بیگانه ستیزانه ای که در آن رخ می دهد و حملات زیادی که به اقامتگاه های پناهندگان در آن اتفاق می افتد به عنوان دژ محکم بیگانه ستیزی در آلمان اعتبار دارد.

تنها در سال 2015، 477 مورد حملات با انگیزه های نژاد پرستانه و راست افراطی در این ایالت رخ داد که 86 درصد بیشتر از سال قبل آن بود.

حدود 74 بار اقامتگاه های پناهندگان در این ایالت هدف حمله قرار گرفت و نوزده مورد حملات آتش سوزی و 21 آسیب جرحی خطرناک در این ایالت وجود داشت.

نخست وزیر ایالت زاکسن اظهار داشته است که مسئله بیگانه ستیزی در ایالتش مدتهای طولانی دست کم گرفته شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.