مدیر کل محیط زیست آذربایجان غربی از افزایش یافتن سطح تراز دریاچه ارومیه خبر داد و گفت: سطح تراز این دریاچه نسبت به فروردین سال گذشته ۹ سانتیمتر افزایش یافته است.

 سطح تراز دریاچه ۹ سانتیمتر افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، پرویز پیراسته در مراسم امضای فاز سوم سند همکاری مشترک میان سازمان ملل، دولت ژاپن و جمهوری اسلامی ایران بابت احیای دریاچه ارومیه به امضا رسید این مطلب را عنوان کرد و ادامه داد: در حال حاضر پیش‌بینی می‌شود با آب شدن برف در فصل بهار و بارش‌های خوب باران ارتفاع آب دریاچه ارومیه بیش از پیش افزایش پیدا کند.

وی خاطر نشان کرد: وضعیت آب دریاچه ارومیه نسبت به شهریور سال جاری نیز به مراتب بهتر شده و شاهدیم که رژیم بارش‌ها تغییر کرده و از باران به برف تبدیل شده که این خبر خرسندکننده‌ای برای دریاچه ارومیه است.

پیراسته با اشاره به افزوده شدن پهنه آبی دریاچه ارومیه گفت: عرصه آبی این دریاچه 3 هزار کیلومتر مربع شده که این جای خشنودی است و نشانگر افزایش میزان بارندگی‌ها به حساب می‌آید.

محسن سلیمانی روزبهانی مدیر کل حفاظت از تالاب‌ها نیز در این مراسم به همکاری‌های مشترک میان دولت ژاپن، سازمان ملل و کشورمان اشاره کرد و افزود: توسعه کشاورزی در جوامع محلی همیشه مدنظر واقع شده است و شاهدیم در این حوزه آبریز دریاچه ارومیه نیز تاکنون در فازهای اول و دوم 75 روستا تحت پوشش قرار گرفته که در فاز سوم 15 روستا به آن اضافه خواهد شد.

وی با اشاره به حفاظت از تالاب‌ها و اهمیت آن در کشور افزود: تلاش‌های بسیاری در سال‌های اخیر انجام گرفته و در حال حاضر نیز به دنبال آن هستیم تا همه اعم از مردم و مسئولان در این زمینه احساس وظیفه کنند چرا که حفاظت از تالاب‌ها و توجه به برنامه‌هایی همچون احیای دریاچه ارومیه تنها دولتی نیست و همت همه‌جانبه را می‌طلبد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.