۲۲ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۵
کد خبر: 366840

تحقیقات جدید نشان می دهد انجام تمرینات منظم ورزشی می تواند به مقابله مؤثر با تومورهای سرطانی کمک کند. شنا، پیاده روی سریع و دو میدانی بهترین این تمرینات هستند.

مؤثرین راهکار مقابله با سرطان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تاپ سانته؛ ورزش واقعا برای حفظ سلامتی لازم است و ثابت شده که تمرینات منظم ورزشی می تواند وضعیت تنفس، حافظه وسلامت قلب و عروق را بهبود بخشد، فشار خون و چربی های پنهان را کاهش دهد و روند تحلیل شناختی و پیری سلول ها را کندتر خواهد کرد.

اما محققان دانمارکی به تازگی دریافتند ورزش می تواند تاثیرات مثبتی نیز وضعیت سلامتی افراد مبتلا به سرطان داشته باشد. آنها با بررسی روی موش های آزمایشگاهی متوجه شدند روند پیشرفت سلول های سرطانی در موش هایی که به طور منظم مسیری را می پیمایند، کندتر از دیگران است. این مسئله در مورد سرطان پوست، کبد و ریه کاملا تایید شد.

زمانی که ورزش می کنیم، بدن هورمون شیمیایی به نام آدرنالین ترشح می کند که در این صورت بعضی سلول های خاص سیستم ایمنی نیز فعال می شوند. این سلول ها به طور مستقیم بر تومور تاثیر می گذارند تا رشد آن را کند و یا حتی متوقف کنند.

توصیه می شود بیماران مبتلا به سرطان حتما تمرینات ورزشی مناسب با شرایط جسمانی خود را در برنامه روزانه بگنجانند. دو میدانی ( به جز در موارد بیماری های مفصلی)، پیاده روی سریع، شنا و آمادگی جسمانی البته در حد متوسط از جمله بهترین تمرینات هستند.

ترجمه: مریم سادات کاظمی

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.