جان کری نخستین مقام مسئول آمریکایی است که از زمان جنگ جهانی دوم از هیروشیما بازدید می کند.

کری و یارانش دقیقا به چه چیزی  افتخار کردند!؟

به گزارش قدس آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،"نمک روی زخم هسته‌ای"،ساعت ۸:۱۵ صبح روز ۶ اوت ۱۹۴۵ به وقت محلی شهر هیروشیما کسانی که در حومه شهر و در فاصله دورتری از مرکز انفجاری ناشناخته قرار داشتند، نوری پرقدرت‌تر از تابش خورشید را شاهد بودند. بعد از انفجار اولین بمب اتمی که تا آن روز ناشناخته بود، شهر هیروشیما با خاک یکسان شد و با این حمله عصر هسته‌ای جهان آغاز گشت و لکه سیاهی در تاریخ بشریت ثبت شد.
 

تدصقبلصثبل.بلذثقعلث.ک


بمب افکن آمریکایی انولا گی (Enola Gay) یک بمب اتمی روی شهر هیروشیما انداخت که بر اثر آن 140 هزار نفر یا در دم کشته شدند یا بعدا بر اثر سوختگی های ناشی از تشعشات هسته ای جان باختند. آمریکا هرگز بابت این عمل خود عذرخواهی نکرد. سه روز بعد از حمله اتمی به هیروشیما شهر ناگازاکی نیز هدف حمله اتمی قرار گرفت و در آنجا نیز 74 هزار نفر کشته شدند.

 
این حملات اتمی به دو شهر مجمع‌الجزایر ژاپن باعث شد ژاپن فورا تسلیم شود و جنگ جهانی دوم 15 اوت 1945 به پایان برسد.

اما نمک قصه ما از این جنایت بشری خود هیچگاه اظهار ندامت نکرده و هر از چندگاهی ری به دسته گلی که به آب داده می زند و در عمل نشان می دهد که از این کار خود نه تها پشیمان نیست بلکه دست مریزاد هم می گوید!


وزرای خارجه گروه هفت، از جمله جان کری با حضور در موزه صلح یادبود قربانیان بمب اتمی آمریکا، یاد آنها را گرامی داشتند اما ماجرا تنها به گرامی داشتن ختم نمی شود.
 

تدصقبلصثبل.بلذثقعلث.ک
 
جان کری نخستین مقام مسئول آمریکایی است که از زمان جنگ جهانی دوم و پرتاب نخستین بمب اتمی در تاریخ 6 آگوست 1945 (15 مرداد 1324) از هیروشیما بازدید می کند و همین امر سبب شد تا بسیاری از تحلیل گران بر این ضن شودند که امریکا قصد عذرخواهی دارد.

در همین رابطه یک دیپلمات آمریکایی پیش از عزیمت کری به ژاپن با وقاحت تمام اعلام کرد: کری بخاطر حمله آمریکا به هیروشیما عذرخواهی رسمی نکرده است؛ اما وی گفته" تمامی آمریکایی ها و ژاپنی ها از این مسأله احساس ناراحتی می کنند".
 
این مقام بلند پایه وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره این که آیا جان کری (از حمله اتمی به هیروشیما) ابراز تاسف خواهد کرد یا خیر، گفت اگر سوال شما از من این است که آیا وزیر امور خارجه به هیروشیما می رود تا عذر خواهی کند، پاسخ منفی است.»
 
این دیپلمات افزود در عوض اگر سوال شما این است که آیا وزیر خارجه آمریکا و به اعتقاد من همه مردم آمریکا و ژاپن از چنین مصیبتی که مردم هیروشیما متحمل شدند، اندوهگین هستند یا خیر باید پاسخ بدهم بله هستند.
 
جان کری روز شنبه در چهارچوب نشست وزرای امور خارجه گروه هفت وارد هیروشیما شد که چنین دیداری از هیروشیما برای مقام وزیر امور خارجه آمریکا بی سابقه بوده است.

جان کری در توئیتر خود درباره بازدید از «موزه یادبود صلح هیروشیما» اینطور نوشته است: افتخار این را دارم که اولین وزیر خارجه آمریکا هستم که از موزه یادبود صلح هیروشیما بازدید می‌کنم.
 
تدصقبلصثبل.بلذثقعلث.ک

وزیر خارجه آمریکا حرفی از کشتار وحشتناک مردم این شهر ژاپن در حمله اتمی آمریکا نزده و از این بابت عذرخواهی نکرده است.


بازدید بدون عذرخواهی این افتخار کری را به محلی از اعراب می کشاند چرا که این موزه یادآور تلخ ترین و دردآورترین تاریخ بشریت است که دنیا از یادآوردن آن شرم می کند چه رسد به بانی آن و باید پرسید جان کری و یارانش دقیقا به چه چیزی افتخار می کنند!؟

البته وقاحت رفتاری و انکار جنایت آن هم به گونه ای که انگار هیچ کس چیزی ندیده و نشنیده از سوی مستکبرین امر جدی ای نیست، هنگامی که چشممان به این صف گرامیداشت فاجعه هیروشیما خورد "راهپیمایی همبستگی پاریس بر ضد تروریسم" برایمان تداعی شد، کسانی که خود نقش اصلی را در به خاک و خون کشیدن انسان های بی گناه جهان دارند در صف اول ایستادند.
 

تدصقبلصثبل.بلذثقعلث.ک


کسانی چون مرکل، اولاند، دیوید کامرون که کشورهایشان در قالب ناتو خون مردم را می ریزند در پیشاپیش راهپیمایان قرار داشتند و طنز تلخ و تهوع آور ماجرا آنجا بود که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و " جلاد غزه" که تا ماه ها قبل از آن هزاران مرد و زن و کودک فلسطینی را کشته و خانه هایشان را برسرشان ویران کرده بود در صف اول جای گرفته بود که در نهایت حضور نتانیاهو در این تظاهرات خود به تنهایی برای  زیر سئوال رفتن اصالت و درستی این راهپیمایی کافی بود.

جنایت می کنند و برای کرده خود اشک تمساح میریزند و یا اصلا به روی خود نمی آوردند، این دقیقا همان استراتژی ایست که غرب در قبال گروه های تروریستی در دنیای امروز انجام می دهد آنها را تغذیه کرده و در نهایت پشت تریبون های فراوان خود از گرو های تروریستی اظهار عجز می کند

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.