اعلام درآمد پایگاه‌های میراث جهانی در نوروز، پیگیری مشکل ایرانیان در ترکیه، کشف روستای ۶ هزار ساله و تعطیلی دردسرساز کاخ سعدآباد از جمله خبرهای میراث فرهنگی و گردشگری در این هفته بود.

تعطیلی دردسرساز کاخ سعدآباد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، این هفته اعلام شد که یک میلیون و ۸۴۵ هزار گردشگر داخلی و بیش از ۲۶ هزار گردشگر خارجی در عید نوروز از ۱۹ پایگاه میراث جهانی در ایران بازدید کرده و بیش از ۵ میلیارد تومان بلیت خریده‌اند.

در ۱۳ روز ایام عید از محل فروش بلیت ۳ هزار تومانی گردشگران داخلی و بلیت ۲۰ هزار تومانی گردشگران خارجی بیش از ۵ میلیارد و ۴۵۶ میلیون تومان عاید ۱۹ پایگاه میراث جهانی شده است.

همچنین در این هفته همزمان با برگزاری بیست و پنجمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی، تجاری و فرهنگی ایران و ترکیه که در آنکارا برگزار شد رجبعلی خسروآبادی مدیر کل میراث فرهنگی تهران که به همراه معاون گردشگری کشور در این برنامه شرکت کرده بود، گفت: مشکل گردشگران ایرانی در برخورد نادرست پلیس فرودگاه استانبول راهنمایان ایرانی ترکیه و معطلی مسافران در مرزها با سازمان آژانس‌های گردشگری ترکیه مطرح شد.

بحث دیگر درباره خدماتی بود که در برخی از موارد به مسافران اعلام می‌شد ولی با واقعیت منافات داشت همچنین جلسه‌ای با سرمایه‌گذاران و هتل‌سازان ترکیه داشتیم که در آن سرمایه‌گذاران از تضمین سرمایه خود در ایران سئوالاتی می‌کردند.

این هفته خبر رسید که رئیس موزه لوور فرانسه در ایران حضور پیدا کرد. این دیدار به منظور انجام همکاری‌های مشترک بین موزه‌ای ایران و فرانسه انجام شد و رئیس موزه لوور به بازدید از بناهای تاریخی تهران و ایران پرداخت.

رئیس موزه لوور در میان خبرنگاران اعلام کرد که آثار ایرانی موجود در موزه لوور سرقتی نیستند همچنین از آنجا که این موزه دولتی است بودجه اختصاصی به آن تعلق می‌گیرد به همین دلیل است که این موزه در جهان شناخته شده است.

این هفته از استان کردستان خبر رسید که در یکی از روستاهای کردستان و در پی کاووش‌های باستان شناسی یک روستای شش هزار ساله کشف شده که مربوط به دوره مس سنگی است. این کاووش‌ها می‌تواند اطلاعات مفیدی درباره نحوه معیشت، سنت های فرهنگی و ارتباطات مردم آن زمان را در اختیار پژوهشگران قرار دهد.

این هفته معاون میراث فرهنگی کشور نشست خبری برگزار کرد و در آن به تعطیلی مداوم کاخ سعدآباد به منظور حضور سران کشورهای مختلف انتقاد کرد و گفت: ما هر چند روز یک بار در کاخ سعدآباد تعطیلی داریم. این تعطیلی‌های پی در پی موجب می‌شود تا از میزان گردشگران کاخ سعدآباد کاسته شود.

وی همچنین گفت: در روز ۳۱ فروردین به مناسبت روز جهانی محوطه ها و بناهای تاریخی، بازی چوگان در میدان فرح آباد برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.