فرماندار مشهد گفت: در چند روز اخیر بارش‌های خوبی در سطح شهر مشهد و استان داشتیم و بخش زیادی از کمبود منابع آبی استان جبران شد هر چند خسارات زیادی بر شهر وارد شد.

بخش زیادی از کمبود منابع آبی مشهد در بارندگی‌های اخیر جبران شد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از فارس، رضا منصوری ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهر مشهد اظهار داشت: برای اینکه مشکلات در بحث بحران‌ و حوادث تکرار نشود باید به درجه‌ای از آمادگی در مواجهه با بحران برسیم، نه اینکه به جای نقد عملکرد خود از مردم انتقاد کنیم.
وی افزود: در چند روز اخیر بارش‌های خوبی در سطح شهر مشهد و استان داشتیم و بخش زیادی از کمبود منابع آبی استان جبران شد هر چند خسارات زیادی بر شهر وارد شد اما این موضوع سبب شد تا دستگاه‌های متولی در بحث بحران و حوادث به خوبی مورد بازبینی قرار گیرند.
منصوری تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی باید آمادگی هر پیشامدی را داشته باشیم بنابراین برای این منظور فراهم‌بودن تجهیزات دارای اهمیت است.
فرماندار مشهد با بیان اینکه رگبارهای فصلی گاه خطری جدی محسوب می‌شود عنوان کرد: اگر رگبارهای فصلی به بارندگی‌های 5 یا 10 ساله تبدیل شود، خطر جدی‌تری ما را تهدید می‌کند. به‌همین دلیل باید مشکلاتمان را در بحران و حوادث بررسی کنیم و پیش از آن‌که مردم ما را نقد کنند، خودمان نقاط ضعف مان را بررسی و نقد کنیم.
وی خاطرنشان کرد: به‌زودی مانوری با حضور تمامی دستگاه‌های اجرایی و خدماتی در حوزه بحران برگزار خواهد شد، البته هیچ‌گونه اطلاع‌رسانی برای این مانور نداریم و تمام دستگاه‌ها باید از آمادگی لازم برخوردار باشند.
سرپرست مدیریت ساماندهی و مهندسی بحران‌های شهری شهرداری مشهد نیز با بیان اینکه باید مدیریت دانش در حوزه بحران شکل بگیرد گفت: باید مدیریت دانش در حوزه بحران صورت گیرد تا حال که نقاط حادثه‌خیز و محل‌های آبگرفتگی‌ مشخص شده، اقدامات، امکانات و وظایف دستگاه‌ها برای رفع مشکل اجرایی شود.
امیر عزیزی با بیان اینکه 220 ماموریت در حوزه آتش‌نشانی در بارندگی‌های اخیر گزارش شد، عنوان کرد: 138 نقطه آبگرفتگی وسیع نیز در این بارندگی‌ها مشخص شد شمن اینکه 50 مورد سقوط درخت از جمله حوادثی که بر اثر بارندگی‌های اخیر اتفاق افتاده است.
وی افزود: در عین حال که وظیفه شهرداری و سایر نهادها و ارگان‌ها ارائه خدمت به مردم است، اما ضرورت دارد بر روی موضوع ارتقای فرهنگ شهروندی کار بیشتری صورت گیرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.