مایکروسافت در تلاش است تا بتواند نسل بعدی دستگاه های ویندوز ۱۰ موبایلی را توسعه دهد

مایکروسافت ملزم به ادامه پشتیبانی از ویندوز ۱۰ موبایل است

مایکروسافت دوره سختی را برای فروش اسمارت فون های ویندوز 10 پشت سر گذاشته و آخرین گزارشات مالی این شرکت به وضوح حاکی از این ماجراست. بنابراین دور از ذهن نیست که در مقایسه با گوشی های اندرویدی و iOS، سهم بازار کنونی اسمارت فون های ویندوز فون بسیار ناچیز باشد.
در حالی که ما نمی دانیم در آینده چه اتفاقی برای ویندوز موبایل خواهد افتاد، مایکروسافت علاقه ای به ترک عرصه موبایل ندارد و آماده متوقف کردن تلاش هایش نیست. به گزارش ویندوز سنترال، Terry Myerson سرپرست ارشد گروه ویندوز و دستگاه هایش اخیراً یک ایمیل برای منتخبی از همکاران و مدیران ارسال و به آنان یادآوری کرد که مایکروسافت همچنان متعهد به ارایه دستگاه های موبایلی ویندوز 10 با صفحه نمایش های کوچک است و برای پشتیبانی از ویندوز 10 موبایلی در طی سال های آتی برنامه ریزی کرده است.
همکاران OEM به فروش تولیدات رو به گسترش گوشی های ویندوزی ادامه خواهند داد و مایکروسافت در تلاش است تا بتواند نسل بعدی دستگاه های ویندوز 10 موبایلی را توسعه دهد. از آنجا که این شرکت نمی تواند جزییات بیشتری را در مورد تولید نسل بعدی گوشی های ویندوزی فاش کند، یکی از دستگاه هایی که مایکروسافت در دستور کار قرار داده تولید سرفیس فون است که شایعات منسوب به آن مدت زیادی ست در فضای مجازی در گردش است. در واقع مدتی قبل شنیدیم که مایکروسافت قصد دارد سه نسخه متفاوت از سرفیس فون را به عرضه برساند که یکی از آنها به چیپست اسنپدراگون 830 و 8 گیگابایت رم مجهز خواهد بود در حالی که پیش از سال 2017 شاهد رونمایی آنها نخواهیم بود.
به غیر از سرفیس فون، یک دستگاه مجهز به ویندوز 10 دیگر نیز در حال حاضر رونمایی شده اما هنوز به مرحله عرضه نرسیده است. این دستگاه همان گوشی قدرتمند، بزرگ و ضد آب HP Elite x3 است. این شرکت قطعاً منابع خوبی برای ادامه سرمایه گذاری در صنعت اسمارت فون ها در اختیار دارد و حتی زیان های وارد شده به این حوزه نیز لزوماً به این معنی نیست که تا ابد مایکروسافت در صنعت اسمارت فون ها متحمل ضرر و زیان خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.