قدس آنلاین- تبریز: مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی گفت: همایش ملی فرهنگ و سبک زندگی شهدا باید چهره شهدا را همانطور که بودند به جامعه و نسل آینده کشورمان انتقال دهد.

چهره شهدا باید همانطور که بود انتقال یابد

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، جمشید نظمی‌تبریزی، اظهار داشت مردم باید بدانند شهدا نیز مثل سایر مردم جامعه بودند و تفاوتی با آنها نداشتند و اگر به درجه‌ای از خلوص رسیدند که توام با شهادتشان شد این به دلیل سبک زندگی آنان بود.

وی افزود: سبک زندگی شهدا به گونه‌ای بود که در مراحل مختلف حیات آنان جاری بود و مورد عمل قرار می‌گرفت و این چیزی جز اعتقادات دینی و عمل به اصولی که در راه شهادت باید به آنها عمل شود، نیست.

نظمی با بیان اینکه بنده مدتی توفیق خدمت به خانواده شهدا و ایثارگران را در بنیاد شهید داشته‌ام گفت: در برخی اوقات ما شهدا را جوری جلوه می‌دهیم که جوان ما گمان می‌کند رسیدن به درجه شهادت امکان‌پذیر نیست در حالی که شهدا از همین افراد جامعه و از خیل و جنس همین جوانان بودند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان ادامه داد: اگر باز صحنه‌ای همچون دفاع مقدس برای کشورمان تکرار شود به طور قطع در بین همین جوانان کسانی هستند که با آغوش باز به ایثارگری پرداخته و لباس شهادت خواهند پوشید.

نظمی اضافه کرد: به طور قطع آنچه که موجب تحول شهدا در آن دوران شده بود، شرایط آن دوران بود که موجب این طی طریق عرفانی در آنان گردید.

وی با اشاره ای به کلاس درس اخلاق آیت‌الله جوادی آملی گفت: بنده در کلاس درس ایشان شنیدم که از شهید مهدی باکری به عنوان فردی که پله های عرفان را سریع طی کرده بود یاد کردند که البته من نیز معتقدم رسیدن به حالات و درجات شهدا سخت نیست اما همت می‌خواهد.

این مقام مسئول درپایان اضافه کرد: مشتاقان شهادت باید بدانند اگر تاکنون شهید نشده‌اند اما می‌توانند خود را به حالات شهدا نزدیک کنند و مطمئنم بسیاری از مشکلات جامعه ما با این کار حل خواهد شد.

همایش ملی فرهنگ و سبک زندگی شهدا اول خرداد ماه همزمان با نیمه شعبان در محل تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.