قدس آنلاین: دشمن در صدد است جمیعت شیعه و مسلمانان را کاهش دهد اما ما باید در مقابل، سیاست تکثیر جمعیت را در نظر بگیریم و اجرا کنیم اما در راستای این امر، برنامه ریزی دقیق و همه جانبه داشته باشیم.

 راهبرد امام کاظم(ع) برای تحقق الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت
اصغر منتظر القائم، مدیر گروه تاریخ دانشگاه اصفهان با اشاره به سیاست افزایش نسل و جمعیت شیعه در سیره امام موسی بن جعفر (ع) اظهار کرد: دوران حیات آن حضرت (ع) مصادف بود با حکومت چهار خلیفه عباسی که شرایط دشواری را برای ایشان رقم زده بودند.

 

وی ادامه داد: در واقع این چهار خلیفه عبارت بودند از منصور دوانیقی، ابوعبدالله محمد مهدی، ابومحمد موسی هادی و هارون الرشید که به ترتیب ده، یازده، یک و سیزده سال از خلافت آن ها مصادف با حیات امام موسی بن جعفر (ع) بود و از میان این خلفا، دوران منصور دوانیقی، سخت ترین و دشوارترین شرایط را برای آن حضرت (ع) رقم زده بود.

 

منتظرالقائم تصریح کرد: در حقیقت پس از شهادت نفس زکیه، از آن جا که منصور دوانیقی اهل بیت علیهم السلام را به خوبی می شناخت و از روابط نفس زکیه با ایشان آگاه بود، وقتی به خلافت رسید، سیاست حذف کامل اهل بیت (ع) و خاندان پیامبر (ص) را دنبال کرد.

 

مولف کتاب «تمدن سازی نبوی و علوی» اضافه کرد: مطابق با این سیاست، منصور دوانیقی یکصد و پنجاه تن از علویان را گرد هم آورد و در خانه ای نزدیک به قصر آن ها را حبس کرده و چنان بر ایشان سخت گرفت و فشار گرسنگی وارد کرد که این افراد از بین رفته و فوت کردند.

 

مدیر گروه تاریخ دانشگاه اصفهان در ادامه با بیان این که به این ترتیب نسل علویان در حال نابودی بود، اظهار کرد: از همین رو حضرت موسی بن جعفر علیهمالسلام برای حفظ میراث نبوی، اقدام به افزایش فرزندان و ازدیاد نسل کرد و به این ترتیب از ایشان ۱۹ پسر و هفده ۱۷ متولد شد و با اینکه آن حضرت (ع) مدتی در زندان حبس بودند، اما زمانی که در مدینه بودند، به تکثیر نسل پیامبر (ص) همت گماردند به این ترتیب امروز در جهان اسلام از شبه قاره هند گرفته تا آسیای میانه، ایران، عراق، شمال آفریقا و ... غالب نسل پیامبر (ص)، ذریه حضرت موسی بن جعفر علیهمالسلام و خاندان موسوی ها هستند که دلیل آن اجرای سیاست خاص حضرت (ع‌) در تولید نسل بود بنابراین ما مشاهده می کنیم بیشترین امامزاده های ایران، منتسب به آن حضرت (ع) و از نسل ایشان هستند.

 

منتظرالقائم همچنین در پاسخ به این سوال که ازدیاد نسل شیعه و تاسی به سیره حضرت موسی بن جعفر (ع) در این زمینه، تا چه میزان به تحقق الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت کمک خواهد کرد، به شبستان گفت: جمعیت یک فاکتور مهم در سیاستگذاری و پیشرفت آینده است، جمیعت فعال برای تمدن سازی نوین نیاز است تا استعداد این نسل شکوفا شود.

 

مولف کتاب «نقش پیامبران ابراهیمی در تمدن سازی» در ادامه اذعان کرد: در حقیقت ازدیاد نسل برای پیشبرد اهداف نظام و کشور و رسیدن به آینده ای درخشان نیازمند ریل گذاری و مهندسی فرهنگی خاصی است تا بتوان نسل پُرتحرک، خردمند، علم دوست و متفکر پرورش داد.

 

وی تاکید کرد: از همین رو، دشمن در صدد است جمیعت شیعه و مسلمانان را کاهش دهد اما ما باید در مقابل، سیاست تکثیر جمعیت را در نظر بگیریم و اجرا کنیم اما در راستای این امر، برنامه ریزی دقیق و همه جانبه داشته باشیم نه این که تنها به تولید نسل بیندیشیم و برای کار و اشتغال و تحصیل و ... آن ها برنامه ای نداشته باشیم و موجبات گرفتاری های بعدی را فراهم کنیم بنابراین این موضوع نیازمند مهندسی دقیق، صحیح و منظم است که با ریل گذاری صحیح باید انجام شود.

 

منتظرالاقائم با بین این که صهیونیست ها معتقدند یوژنیک (eugenics) بوده و بر همین اساس باور دارند باید تمام عالم را بگیرند، بیان کرد: آن ها اعتقاد دارند نسبت به دیگر انسان ها نژاد خاص تری داشته و به همین دلیل نژاد برتر هستند و باید آقا و سرور جهان شده و به این ترتیب نسل خود را نیز افزایش دهند بنابراین ما در مقابل این سیاست دشمن، باید نسلی فعال را پرورش داده و به فکر افزایش جمعیت مسلمان ها باشیم.

 

مدیر گروه تاریخ دانشگاه اصفهان در پایان تاکید کرد: بنابراین ما نیز باید با تاسی به حضرت موسی بن جعفر (ع) سیاست ازدیاد نسل را البته با برنامه ریزی دقیق و صحیح و راهبردی در پیش بگیریم و بدانیم برای تحقق الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت نیازمند عنصر مهمی به نام جمعیت فعال و متفکر و صاحب اندیشه هستیم و نباید این موضوع را دست کم بگیریم و از آن غافل شویم.

شبستان

انتهای خبر/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.