معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تعاون در معنای حقیقی بهترین الگوی تحقق اقتصاد مقاومتی و فرهنگ تعاون مهمترین پیش نیاز رشد و توسعه کشور است.

تعاون بهترین الگوی تحقق اقتصاد مقاومتی است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، سید حمید کلانتری روز پنجشنبه در همایش آموزشی حوزه تعاون منطقه شمال شرق کشور در مشهد افزود: برای توسعه، پیشرفت و آبادانی کشور باید فرهنگ تعاون در بین ادارات، بخشها، خانواده ها و تمامی سطوح افزایش یافته و رفاقت جای رقابتهای شکننده را بگیرد.
وی ادامه داد: مهمترین علت عدم موفقیت و بروز مشکلات در برخی تعاونیها فقدان همکاری و فعالیت به معنای واقعی است.
معاون وزیر تعاون گفت: تجربه نشان داده شرکتهای تعاونی در مقایسه با بخش خصوصی کمتر درگیر معوقات، تعطیلی و آسیب می شوند.
وی افزود: فرهنگ تعاون و همکاری باید در بین وزارتخانه ها نیز شکل بگیرد تا انجام امور تسهیل شود.
کلانتری ادامه داد: تعاون به معنای سازماندهی گروههای ذینفع و دارای منافع مشترک برای افزایش درآمد، بهره وری و رفاه است و با ملاک قرار دادن این تعریف می توان اقدام به راه اندازی و فعالیت در عرصه تعاونی داشت.
وی همچنین هدف از برگزاری همایش آموزشی حوزه تعاون منطقه شمال شرق کشور تشریح و تبیین ضرورت توسعه فرهنگ تعاون و بررسی و ارائه راهکارهای عملی در زمینه توسعه فرهنگ تعاونی در کشور اعلام کرد.
همایش آموزشی حوزه تعاون منطقه شمال شرق کشور با حضور 100 نفر از تعاونگران و مسئولان این حوزه از شش استان سمنان، مازندران، گلستان، خراسانها رضوی، خراسان شمالی و خراسان به مدت دو روز در مشهد برگزار شد.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.