مدیر اداره بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: میزان صادرات کالاهای غیرنفتی از این بندر در فروردین ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۳۸ درصد افزایش یافته است.

صادرات غیرنفتی از بندر شهید باهنر بندرعباس ۱۳۸ درصد افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، محمد محسنی شنبه در نشستی در همین رابطه اظهار داشت: در این مدت بیش از 48 هزار و 971 تن کالاهای غیر نفتی از بندر شهید باهنر صادر شده که نسبت به فروردین ماه پارسال 138 درصد رشد داشته است.
وی با بیان اینکه در این مدت 112 هزار تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در بندر شهید باهنر تخلیه و بارگیری شده، خاطرنشان کرد: این میزان تخلیه و بارگیری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 64 درصد افزایش داشته است.
محسنی با اشاره به رشد 310 درصدی صادرات کالای نفتی از این بندر در مدت مذکور، گفت: در این مدت 18 هزار و 389 تن کالای نفتی از بندر شهید باهنر صادر شده است. 
به گفته وی، مواد شیمیایی، کشاورزی، مواد معدنی، قیر، میوه و تره بار، مواد پروتینی، دام زنده، آهن آلات و مصالح ساختمانی از جمله کالاهای صادراتی بوده که از بندر باهنر به کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس و کشورهای حوزه اقیانوس هند جابجا شده است.
محسنی خاطرنشان کرد: در این مدت دو هزار و 102 تن کالای غیر نفتی وارد این بندر شد که در همسنجی با مدت مشابه سال قبل 33 درصد کاهش داشته است.
وی برنج، خشکبار، مصالح ساختمانی، خودرو، قطعات یدکی، پارچه، لوازم خانگی و ماشین آلات راهداری از جمله کالاهای وارداتی عنوان کرد که پس طی شدن مراحل قانونی از طریق بندر شهید باهنر روانه بازارهای داخلی کشور می شود.
یادآور می شود، بندر شهید باهنر در مرکز استان هرمزگان واقع شده و با دارابودن 12 پست اسکله و آبخور بیش از 10متر پس از بنادر امام خمینی(ره) و شهید رجایی، بالاترین آبخور را در بین بنادر کشور دارد. 
پنج درصد عملیات صادرات، واردات و ترانزیت کشور در این بندر صورت می گیرد.
دسترسی به آبهای آزاد جهان از خلیج فارس، اتصال به شبکه بین المللی راه آهن و شبکه راه های بین المللی، نزدیکی به منطقه آزاد قشم و بنادر تجاری خلیج فارس از جمله مزیت های بندرشهید باهنر می باشد.
بندر شهید باهنر از پایانه های دریایی مناسب در راهگذر ترانزیت منطقه برای ترکیه، روسیه، آذربایجان، قزاقستان، ترکمنستان و عراق است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.