قدس آنلاین: فرمانده قرارگاه شمال شرق ارتش کشور گفت یکی از درخشان‌ترین کارنامه‌های دفاع مقدس در عملیات فتح خرمشهر خورد و اولین ویژگی که داشت این بود در منطقه‌ای به وسعت ۶ هزار کیلومتر مربع انجام گرفت و رزمندگان اسلام به مدت ۲۶ روز در گرمای طاقت‌فرسا زیر گلوله‌های دشمن مقاومت کردند.

یکی از درخشان‌ترین کارنامه‌های دفاع مقدس در عملیات فتح خرمشهر خورد

به گزارش قدس آنلاین، امیر سرتیپ علی جهانشاهی صبح امروز در مراسم صبح‌گاه نیروهای مسلح ارتش جمهوری اسلامی ایران که در پادگان ثامن‌الائمه تیپ 377 شهید حبرانی برگزار شد، اظهار کرد: عملیات تاریخی بیت‌المقدس به منظور آزادسازی خرمشهر از دهم اردیبهشت ماه سال 61 آغاز شد و در چهارم خرداد ماه همان سال به اتمام رسید.وی با اشاره به اینکه این عملیات بزرگ‌ترین عملیات دوران دفاع مقدس بود،
وی افزود: یکی از درخشان‌ترین کارنامه‌های دفاع مقدس در این عملیات رقم خورد و اولین ویژگی که داشت این بود در منطقه‌ای به وسعت 6 هزار کیلومتر مربع انجام گرفت و رزمندگان اسلام به مدت 26 روز در گرمای طاقت‌فرسا زیر گلوله‌های دشمن مقاومت کردند.
فرمانده قرارگاه شمال شرق ارتش کشور بیان کرد: میزان تلفات و خساراتی که به دشمن در این عملیات وارد شد بسیار سنگین بود، به گونه‌ای که 19 هزار نفر از نیروهای دشمن بعثی تحت اسارت رزمندگان اسلام درآمدند و 30 هزار نفر از آنان کشته شدند.
جهانشاهی تصریح کرد: یکی از نکاتی که در این عملیات مورد توجه قرار دارد آزادسازی بخش وسیعی از خاک کشور و همچنین دستاوردهای ویژه آن بود.
وی با تمجید از عملکرد ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح، عنوان کرد: به جرأت می‌توان گفت بعد از این عملیات جنگ وارد موضوع جدیدی شد، در نتیجه کارشناسان جهان به اقتدار نیروهای مسلح کشور اقرار کردند.
فرمانده قرارگاه شمال شرق ارتش کشور خاطرنشان کرد: از دیگر نکات ارزشمند بعد از این عملیات این بود که صدام هشت سال درگیر جنگ شد و مشاهده کردیم یک وجب از خاک کشور جدا نشد، در نتیجه هیچ بیگانه‌ای جرات تعرض احمقانه به خاک کشور را ندارد.
جهانشاهی در پایان تأکید کرد: امروز نیروهای مسلح ما اعم از ارتش، سپاه قهرمان ونیروی دلاور انتظامی با الگو گرفتن از شهدا و پیشکسوتان عرصه دوران دفاع مقدس آماده هستند تا با رهنمودهای فرمانده معظم کل قوا در هر نقطه‌ای که نیاز باشد از مرزهای کشور حراست کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.