وزارت دفاع روسیه از انجام یک سری پروازهای نظارتی گروهی از متخصصان روسی بر فراز انگلیس و ایرلند از امروز تا یک هفته آینده خبر داد.

انجام پرواز نظارتی روسیه بر فراز انگلیس و ایرلند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، رئیس مرکز کاهش ریسک هسته‌ای وزارت دفاع روسیه امروز دوشنبه اعلام کرد، یک گروه از متخصصان روسی قرار است تحت پیمان آسمان‌های باز، پروازی نظارتی بر فراز انگلیس و ایرلند انجام دهند.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، «سرگئی ریژکوف» تأکید کرد: این پرواز نظارتی تا بردی حدود 2 هزار و 400 کیلومتر انجام خواهد شد و از تاریخ 23 تا 28 ماه مه صورت خواهد گرفت. نقطه آغاز این عملیات نظارتی،‌فرودگاه «برایز نورتون» خواهد بود.

رئیس مرکز کاهش ریست هسته‌ای وزارت دفاع روسیه همچنین افزود که در دوره زمانی 23 تا 27 ماه مه، یک مأموریت مشترک میان فرانسه و آلمان نیز صورت خواهد گرفت که طی آن پروازهای نظارتی این کشورهای اروپایی بر فراز روسیه و بلاروس را شاهد خواهیم بود.

بنا بر این گزارش، پیمان آسمان‌های باز در ماه مارس سال 1992 میلادی به امضا رسید و یکی از اقدامات اعتمادساز در اروپا پس از جنگ سرد به شمار می‌رود. این پیمان از تاریخ اول ژانویه سال 2002 میلادی اجرایی شده است و تا کنون 34 کشور به این پیمان ملحق شده‌اند که روسیه و اکثر کشورهای عضو ناتو شامل آنها می‌شوند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.