قدس آنلاین- تبریز: مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی خواستار مشارکت خیرین و نیکوکاران در ساخت و تجهیز اماکن ورزشی با هدف جلوگیری از آسیب های اجتماعی و ترویج فرهنگ سلامت شد.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی خواستار مشارکت خیرین در ساخت اماکن ورزشی شد

به گزارش قدس آنلاین از تبریز،  جمشید نظمی  در نشست مشترک کمیته فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد و مشارکت های مردمی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، با اشاره به شیوع اعتیاد در جامعه و تهدید جوانان کشور از سوی دشمنان با استفاده از مواد مخدر، اظهار کرد: بدون تردید یکی از راه های مبارزه با این بلای خانمانسوز جلب جوانان به ورزش و تامین سلامت از طریق اماکن ورزشی آنهاست.

وی، بهره گیری از توان و مساعدت های خیرین برای توسعه فضاهای ورزشی استان را یکی از اولویت های کاری ورزش و جوانان آذربایجان شرقی عنوان کرد و افزود: در این راستا از تمامی خیرین و نیکوکاران استان تقاضا داریم تا برای ترویج فرهنگ ورزش و نهادینه سازی سلامت در بین اقشار مختلف جامعه نسبت به ساخت و تجهیز سالن ها و زمین های ورزشی این اداره کل را یاری دهند.
نظمی، محدودیت های مالی دولت در ارایه خدمات بهینه در بخش ورزش را مورد اشاره قرار داد و یادآور شد: بدون تردید امکانات و منابع مالی دولت نمی تواند پاسخگوی خیل عظیم مطالبات مردم در بخش ورزش باشد، بنابراین به شدت نیازمند حضور و مشارکت خیرین و بخش خصوصی هستیم.
وی، پیشگیری را با صرفه ترین و بهترین راهکار برای برون رفت از مشکلات و معضلات اجتماعی و فرهنگی دانست و گفت: متاسفانه این موضوع مهم به حلقه مفقوده آسیب های اجتماعی تبدیل شده و به جای اینکه به فکر ایجاد امکانات برای توسعه سلامت در جامعه باشیم، همواره منتظر وقوع ناهنجاری و آسیب ها بوده ایم تا برای درمان هزینه های هنگفتی بکنیم.
نظمی ادامه داد: این در حالی است که اگر پیش از ابتلا جوانان به دام اعتیاد، نسبت به تامین امکانات ورزشی مورد نیاز آنها اقدام کرده و شرایط را برای حضور سریع و آسان تر آنها در این اماکن را فراهم کنیم، نه تنها آینده جامعه به لحاظ سلامت روانی و جسمانی تامین می شود، بلکه از هزینه های فراوان در بخش درمان نیز صرفه جوئی های عمیقی صورت می گیرد.
به گزارش ایرنا، مدیرکل اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی نیز در این نشست، تجارت مواد مخدر در جهان را یکی از سودآورترین حوزه های اقتصادی عنوان و اظهار کرد: دشمنان اسلام و انقلاب و کشورهایی که همواره دم از حقوق بشر و آزادی می زنند همواره در پشت تجارت مواد مخدر و آلوده کردن جوانان کشورهای مختلف به ویژه کشورهای اسلامی حضور دارند.
حسن استوارآذر، جمهوری اسلامی ایران را طلایه دار مبارزه با مواد مخدر در جهان دانست و افزود: با توجه به تهدید نسل جوان از سوی نظام استکبار به جهت آلوده کردن آنها با انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی، باید اراده قوی و جدی برای مبارزه و البته پیشگیری از این ناهنجاری اجتماعی، اخلاقی و اعتقادی در کشور به وجود آید.
وی، توجه به ورزش و ایجاد امکانات ورزشی را راهکاری اساسی و مستحکم برای جلوگیری از آلوده شدن جوانان به مواد مخدر خواند و اظهار کرد: باید با انواع روش های تبلیغی و آموزشی جوانان را به سمت ورزش بکشانیم تا ضمن پر کردن مناسب اوقات فراغت، از کشیده شدن به سمت ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی اجتناب کنند.
ارایه گزارش سومین المپیاد بهبود یافتگان مواد مخدر در آذربایجان شرقی، بررسی برنامه های هفته مبارزه با مواد مخدر طی روز های 29 خرداد تا شش تیر ماه و ارایه گزارش اداره کل ورزش و جوانان پیرامون پیشگیری از اعتیاد از موارد مطرح در این نشست بود

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.