۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۵
کد خبر: 391745

رضا شیران خراسانی

ویژگی های مجلس انقلابی

در ماه‌های اخیر و در دیدارهایی که رهبر معظم انقلاب با مردم و مسؤولان نظام داشته‌اند، معظم‌له تأکید ویژه‌ای بر لزوم صیانت از شور انقلابی، حفظ روحیه انقلابی، انقلابی عمل کردن و انقلابی‌گری داشته‌اند. مقام معظم رهبری در طول دو سال گذشته بارها و در مقاطع گوناگون با عبارات مختلف بر این نکته تأکید کرده‌اند که انقلاب و حرکت انقلابی باید باقی بماند. رهبر معظم انقلاب اسلامی روز یکشنبه نیز در دیدار رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در تشریح اولویت‎های کاری مجلس در عرصه‎‌های داخلی، منطقه‎ای و بین‌المللی تصریح کردند مجلس شورای اسلامی باید انقلابی باشد، انقلابی عمل کند، در قبال مواضع خصمانه آمریکا واکنش نشان دهد و مقابل سیاست‌های استکبار ایستادگی کند.
اما بی‌شک، تأکیدات موکد رهبر معظم انقلاب اسلامی به نمایندگان مجلس شورای اسلامی مبنی بر انقلابی بودن، انقلابی ماندن و انقلابی عمل کردن، در راستای همان تداوم سیاست خصمانه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران است. این روزها رفتار آمریکا قبل از توافق هسته‎ای و پس از آن، تغییر نکرده است و دولت، کنگره و نامزدهای ریاست جمهوری آینده آمریکا همچنان ایران را تهدید می‎کنند. با توجه به این موضوع، نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر اساس آموزه‎های انقلاب اسلامی، نباید مقابل گستاخی آمریکا ساکت بمانند. به طور حتم، نگرانی رهبری در این‌باره پیوند نزدیکی با اتفاقاتی که در طول یک سال گذشته در کشور بویژه در جریان مذاکرات هسته‌ای روی‌ داده است، دارد و اتفاقاً دولت نیز به‌عنوان مجری وظیفه سنگینی را برعهده دارد. شاید گذشت زمان ابعاد بیشتری از آنچه رهبری از آن به‌عنوان شبکه نفوذ نام می‌برند، هویدا کند، اما آنچه مسلم است اینکه احساس خطر رهبری در قلب تمام دلسوزان نظام وجود دارد.
اما وظایف و کارویژه‌های مجلس شورای اسلامی به عنوان نهادی مهم و برآمده از آرمان‌های انقلاب اسلامی که در پیشانی خط مقدم نظام و انقلاب قرار دارد در این برهه حساس و در فرایند انقلابی بودن و انقلابی ماندن بیش از پیش برجسته و با اهمیت تلقی می‌شود.
مجلس شورای اسلامی، برآیند رأی مردم ایران است و اتخاذ مواضع سنجیده و به موقع نمایندگان، وظایف ذاتی آنان است که مسائل کشور را در عرصه‎های مختلف داخلی و خارجی پیگیری می‎کنند. در این شرایط، مجلس به عنوان نهاد مردمی و قانون‎گذار، نقش مهمی در دفاع از منافع ملت و کشور دارد. اتخاذ مواضع قاطع نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در مواجهه با جریان‌های معارضِ سیاسی ضد انقلاب اسلامی، خواست مردم انقلابی ایران است که با حضور به موقع خود در صحنه‎های حساس تاریخ انقلاب، پایه‎های نظام را مستحکم کردند.  بالندگی انقلاب اسلامی ایران پس از 37سال، علی‌رغم استمرار رفتار‎های خصمانه دولت آمریکا، بدلیل آگاهی عمیق و روحیه انقلابی‎ مردم ایران و ایستادگی آنان در برابر زورگویان است. اما این‌گونه ایستادگی و روحیه مقاوم، در مجلس شورای اسلامی ایران نیز بی‌شک باید در برابر گستاخی دولتمردان آمریکا متبلور باشد.
به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، دشمن در عرصه سیاسی بر اساس واکنش‌ها محاسبه می‌کند و اگر احساس کند طرف مقابل، منفعل و اهل عقب‌نشینی است، کوتاه نمی‌آید و زیاده‌خواهی می‌کند. مجلس شورای اسلامی  زبان گویای ملت است و اعلام هر موضع از این تریبون، ارتباط مستقیم با منافع جمهوری اسلامی ایران دارد.
مجلس شورای اسلامی، نهادی در رأس امور و هموار کننده راه در امور اقتصادی، فرهنگی و سیاسی برای اجرا توسط دولت است و بی‌شک اگر مجلس به عنوان نهاد قانون‎گذار انقلابی عمل کند، ایران را در برابر ضربه‌های احتمالی دشمن، مقاوم و آسیب‌ناپذیر می‌سازد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شیرزاد IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
    0 0
    مجلس انقلابی به اهدف دشمنان کمک نمیکند <div style="position:absolute; top:-99999px; "> <a href="http://fun.bartarin.win">نت</a> <strong><a href="http://urmode.com/" title="خرید اینترنتی لباس" target="_blank">خرید اینترنتی لباس</a></strong> <strong><a href="http://urmode.com/" title="فروشگاه اینترنتی لباس" target="_blank">فروشگاه اینترنتی لباس</a></strong> <strong><a href="http://urmode.com/" title="خرید لباس" target="_blank">خرید لباس</a></strong> <strong><a href="http://urmode.com/" title="فروشگاه لباس" target="_blank">فروشگاه لباس</a></strong> <strong><a href="http://urmode.com/" title="فروشگاه اینترنتی پوشاک" target="_blank">فروشگاه اینترنتی پوشاک</a></strong> <strong><a href="http://study2austria.ir/" title="تحصیل در اتریش" target="_blank">تحصیل در اتریش</a></strong> </div>