نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان با بیان اینکه اخبار فیشهای حقوقی مدیران دولتی آزاردهنده است، گفت: شهامت و جوانمردی اقتضاءمی‌کند دولتها مسئولیت‌پذیر باشند.

اخبار آزاردهنده فیشهای حقوقی / دولت توجیه نکند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله علی معلمی نمایند مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری در واکنش به انتشار فیشهای حقوقی برخی مدیران دولتی اظهار کرد: یکی از اهداف بلند امام و انقلاب که همواره مقام معظم رهبری بر آن تأکید دارند، رعایت عدالت در همه شئونات از جمله در حقوق و مزایای کارمندان دولت است.

وی با بیان اینکه این نابرابریها باعث اختلاف فاحش طبقاتی در جامعه می‌شود، اظهار کرد: اگر فردی با مدرک دکترا در آموزش و پرورش باشد چه مبلغی دریافت می‌کند و متقابلاً فردی با همان مدرک در وزارت‌خارجه یا وزارت نفت باشد چه مبلغی دریافت می کند؟ در کنار این‌ها پرداخت مزایا و پاداش به بهانه‌های مختلف با ارقام نجومی آزار دهنده است. در شرایطی که برخی مستمری بگیران تأمین اجتماعی پایین یک میلیون دریافت می‌کنند.

نماینده مجلس خبرگان با اشاره به اینکه اینگونه خبرها در سایه نظام اسلامی تأسف‌بار است، گفت: در جوامع دیگر چنین اتفاقاتی رخ‌می‌دهد اما در نظام اسلامی چنین شرایطی بسیار نگران کننده و غیرقابل تحمل است و هرچه سریعتر باید از این اقدام زشت جلوگیری کرد.

آیت‌الله معلمی با بیان اینکه مجلس فرصتهایی را از دست داده اما جلوی ضرر را هر وقت بگیرند دیر نخواهد بود، خاطرنشان کرد: مجلس وظیفه دارد براساس ضوابط عادلانه مقرراتی را به تصویب برساند و دولت را ملزم به اجرای آن بکند. مجلس حق دارد بر اجراییات دستگاه‌های مختلف کشور نظارت کند. 

وی با بیان اینکه متأسفانه دولتها این نابسامانیها را حواله به یکدیگر می‌کنند، متذکر شد: شهامت و جوانمردی اقتضاء می‌کند دولتها مسئولیت‌پذیر باشند نه اینکه دیگری را مقصر جلوه دهند. چندی بعد یک دولت دیگر تشکیل می‌شود و می‌گویند دولت فعلی مقصر است. انسان باید تجربه بیاموزد و مرگ خود را کنار جنازه دیگری ببیند و عبرت بگیرد. توقع جدی جامعه است تا این مسائل اصلاح شود. هنر دولت این است که نابسامانیها را برطرف کند نه اینکه لاپوشانی و توجیه کنند بلکه با مردم در میان بگذارند و مسئولیت را بپذیرند.

امام جمعه قائمشهر با بیان اینکه شأن مجلس است تا به این مسئله ورود کند، خاطرنشان کرد: دولت باید لایحه‌ای را به مجلس می‌فرستاد که این کار را نکرد. اما نمایندگان حق دارند طرحی ارائه کنند و به تصویب برسانند. قطعا شورای نگهبان هم استقبال خواهد کرد.

آیت الله معلمی در پایان افزود: دولت در این مسئله مسؤلیت دارد و تنها وظیفه مجلس نیست اما اگر کسی به وظیفه خودش عمل نکرد، دیگری باید به وظیفه‌اش عمل کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.