قدس آنلاین: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:زیرساخت های بخش بهداشتی و درمانی خراسان شمالی نامناسب بود اما خوشبختانه دولت تدبیر و امید از زمان استقرار خود ، هدف شتاب دادن به طرح های توسعه بهداشتی و درمانی این استان را در دستور کارخود قرار داده است.

دولت تدبیر و امید توسعه طرح های بهداشتی و درمانی خراسان شمالی را شتاب داده است

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد،  دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی در حاشیه بازدید از پروژه بیمارستان 280 تختخوابی بجنورد اظهار داشت:دولت تدبیر و امید در فازهای مختلفی توسعه طرح های بهداشتی و درمانی خراسان شمالی را آغاز کرده و تاکنون نیز در این مسیر به موفقیت های چشمگیری دست یافته است.

وی ادامه داد:در فاز نخست توسعه، نوسازی بخشی از مراکز درمانی ، بهداشتی ، خانه های بهداشت و بیمارستانها و دسترسی به پزشک متخصص در مناطق خراسان شمالی صورت گرفت.
هاشمی تصریح کرد:در فازدوم توسعه زیر ساخت ها نیز برخی بیمارستانها همچون بجنورد و شیروان با سرعتی غیر قابل تصور پیشرفت داشته هرچند که تزریق اعتبارات به کندی صورت گرفت.
وی با بیان اینکه متاسفانه 65درصد از 96 هزار تخت بیمارستانی کشور دارای قدمت بالای 30 سال هستند، افزود:رییس جمهور تیمی را مامور کرده و طرح های پیشنهادی نیز ارایه شده که امیدواریم شاهد حمایت های بیشتر دولت و مجلس در این خصوص باشیم.
هاشمی ادامه داد: یکی از این راهکارها، تضمین خرید 50 درصد تخت های مورد نیاز توسط سرمایه گذاران خارجی با تعرفه ای مناسب و متفاوت است که امیدواریم 25 تا 30 هزار تخت در این طرح جایگزین شود و با توجه به شرایط اقتصادی کشور، این تصمیم گیری باید سریع تر رخ دهد.
وی بیان کرد: تا قبل از آغاز به کار دولت یازدهم هرساله 2 هزار تخت بیمارستانی به مجموعه تخت ها افزوده میشد که در این دولت هرساله 20 هزار تخت بیمارستان اضافه میشود.
وی در بخش دیگر سخنان با تاکید بر اینکه کار اصلی ما نظارت بر کیفیت خدمات است، اظهار داشت:30 هزار میلیارد تومان اعتبار نیازمندیم تا بخشی از مشکلات بیمارستانها به حداقل برسد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به موضوع واردات و صادرات اقلام دارویی نیز اشاره داشت و گفت:هرچند که قبل از این دولت شاهد روند افزایشی اقلام دارویی بودیم اما در این 3 سال اخیر روند کاهشی داشته به طوری که 300 میلیون دلار کاهش اقلام دارویی گزارش شده است و مهم تر آنکه 96 درصد این اقلام دارویی از نظر تعداد، در داخل کشور تولید میشود.
دکتر هاشمی افزود: افزایش دو برابری صادرات اقلام دارویی را نیز داشته ایم اما بازهم راضی کننده نیست که این میزان افزایش از 70 میلیون دلار اکنون به 160 میلیون دلار رسیده است.
وی خبر جدید برای مردم را فعال سازی بالغ بر 250 کلینیک ویژه در سراسر کشور که 7000 مطب را در اختیار دانشگاه های علوم پزشکی قرار می دهد عنوان کرد و افزود : 350 مرکز زایمانی و 250 کلینیک ویژه در کل کشور امسال به اتمام می رسد و در نیمه دوم امسال هر ماه باید دو تا سه پروژه بزرگ را افتتاح کنیم.
وی با توجه به کمبود نیروی انسانی در این وزارتخانه خاطر نشان کرد : بنای دولت یازدهم بر استخدام نبوده است و بخشی از کمبود ها را در قالب استفاده از درآمدهای اختصاصی دانشگاه ها به صورت جذب نیروی شرکتی تامین نموده ایم.

انتهای خبر/.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.