۱۶ تیر ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۷
کد خبر: 399265

رهبر حزب کارگر تاکید کرد جنگ با عراق یک تجاوز نظامی بود که اگر نمایندگان انگلیسی علیه آن رای می‌دادند، مسیر تاریخ عوض می‌شد.

کوربین: جنگ عراق یک تجاوز نظامی بود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، «جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر و دولت سایه انگلیس اعلام کرد تهاجم به عراق یک تجاوز نظامی بود که برپایه بهانه‌های نادرست اجرا شد.

کوربین طی سخنرانی در صحن مجلس عوام تاکید کرد: « (تهاجم به عراق) بجای اینکه از امنیت ما در داخل و خارج محافظت کند، باعث تقویت و گسترش تروریسم در تمام منطقه (خاورمیانه) شد.»

وی با اشاره به تظاهرات 1.5 میلیون نفری در فوریه سال 2003 علیه تهاجم انگلیس به عراق، آن را یک «فاجعه» توصیف کرد که به «شکست اساسی اعتماد به سیاست‌ها» منجر شد.

رهبر حزب کارگر با بیان اینکه کشورهای بسیاری در زمان حمایت آمریکا و انگلیس از رژیم صدام، انتقادات بسیاری از عراق داشتند، تاکید کرد اگر نمایندگان آن زمان علیه جنگ با این کشور رای می‌دادند، مسیر تاریخ عوض می‌شد.

کوربین با انتقاد از زمان طولانی که برا انتشار این گزارش صرف شد، در پایان اظهار داشت که جنگ با عراق، مانند تجاوز به لیبی، تمام منطقه (خاورمیانه) را بی‌ثبات کرد و خطر تروریسم را افزایش داد.

در حالی که او قول داده بود بعد از انتشار گزارش چیلکات از مردم بخاطر نقش حزب کارگر در جنگ با عراق عذرخواهی کند، وعده خود را عملی نکرده و گویا به سخنرانی بعدی موکول کرده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.