دبیرکل حزب سبز ایران گفت: اگر تخلف «حسین‌ فریدون» در دادگاه ثابت شود، رئیس‌جمهور باید با آن برخورد کند و ما خط قرمزی در این باره نداریم.

 در صورت اثبات با «فریدون» برخورد کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، حسین کنعانی‌مقدم دبیرکل حزب سبز ایران با اشاره به موضوع حقوقهای نجومی مدیران دولتی و انتشار برخی اخبار درباره ارتباط تعدادی از این افراد با «حسین فریدون» برادر و دستیار رئیس‌جمهور، اظهار کرد: دولت در صورت اثبات تخلف «حسین‌ فریدون» در دادگاه، نباید برای او خط قرمزی  قائل شود.

وی افزود: اگر تخلف حسین‌فریدون در دادگاه ثابت شود، رئیس‌جمهور باید با آن برخورد کند و ما خط قرمزی را در خصوص نزدیکان رئیس‌جمهور نداریم، اما با موج‌سازی و با فضاسازی و اقدامات رسانه‌ای نمی‌توان کسی را محکوم یا تبرئه کرد.

کنعانی‌مقدم با آسیب‌شناسی موضوع حقوقهای نجومی عنوان کرد: در دولتهای گذشته و دولت فعلی با سه آفت رفتارهای «غیرقانونی»، «بی‌قانونی»، «فراقانونی» مواجه هستیم و همین موضوع باعث ظهور تخلفات و اختلاسها در بدنه و ساختار نظام اداری کشور می‌شود.

این فعال سیاسی افزود: عده‌ای از قانون به نفع خود سوء‌استفاده می‌کنند که این یک نوع بی‌قانونی است؛ عده‌ای نیز با ترسیم خط قرمزهایی به صورت فراقانونی رفتارهای خلاف و سوء‌استفاده از بیت‌المال انجام می‌دهند و در صورت برخورد قانون با آنها، تهدید به استعفا می‌کنند.

دبیرکل حزب سبز ایران با بیان اینکه این مسئله نباید به تسویه حسابهای سیاسی منجر شود، گفت: نباید جناحهای مختلف دست همدیگر را رو کنند و با شایعه‌پراکنی و تهمت‌زدن به افراد مختلف دست به تسویه حساب سیاسی بزنند.

کنعانی‌مقدم با اشاره به مجراهای قانونی برای حل مشکل پرداختهای کلان خاطرنشان کرد: قوه‌قضائیه و نهادهای بازرسی همچون دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور باید وارد عمل شده و اعتماد مردم را که خدشه‌دار شده دوباره بازگردانند.

دبیرکل حزب سبز ایران با بیان اینکه ما ضعف قانون نداریم، تصریح کرد: «قانون نظام اداری» و «قانون نظام پرداخت هماهنگ» مشخص است و این نسبت «یک به هفت» باید به «یک به سه» تبدیل شود و نباید این مقدار اختلاف طبقاتی در بحث پرداختها داشته باشیم و باید هزینه‌های مردم حداقل سبد کالای خانواده را تامین کند.

وی در پایان تاکید کرد: بسیاری از مدیران پایینی و میان‌دست ما خدوم و خدمتگذار هستند و این اتهام بیشتر به مدیران کلان کشور وارد است، اما در کل نباید این موضوع را به همه مدیران و خدمتگزارانی نسبت داد که در همه شرایط مشغول فعالیت و خدمت به نظام و انقلاب بوده و هستند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.