۲۷ تیر ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۲
کد خبر: 402590

چرا شبهه در جامعه ما که تا این اندازه به ائمه (ع) به ویژه حضرت ولیعصر(عج)، ارادت دارد، نفوذ می کند؟ علت نفوذ شبهات مهدوی در جامعه ای با چنین ویژگی هایی چیست.

چرا شبهات مهدوی بروز می کند؟!

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام خدامراد سلیمیان ریزی، به تازگی در کانال تلگرامی خود در مورد «علت نفوذ شبهات مهدوی در میان مردم» سخن گفته است. آنچه که در ادامه می آید مجموعه نظرات این کارشناس مهدوی و عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در مورد موضوع یادشده است:

 

وی در این نوشتار با بیان اینکه به نظر می‌رسد خانواده‌های مذهبی نسبت به آموزش فرزندان خود در حوزه مهدویت کوتاهی می‌کنند و آنگونه که شایسته است دقت کافی ندارند، عنوان کرده است: زندگی‌های امروزه پیچیدگی‌های خاص خود را دارد و تربیت‌های امروزی به نوعی متفاوت از تربیت‌های دوره گذشته است و گاهی حتی پدرها و مادرها از نوع و روش استفاده از ابزار و امکاناتی که در اختیار نوجوانان و جوانان کنونی قرار دارد، آگاهی ندارند.

 

سلیمیان ادامه داد: بنابراین، نوع و ویژگی‌های تربیت امروزی بسیار متفاوت از نوع تربیت در دوره‌های گذشته است که این مسئله کار را سخت‌تر حتی بسیاری از خانواده‌ها را در این حوزه با احساس ناامیدی مواجه می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه ناامیدی خانواده‌ها در تربیت فرزندان حتی گاهی به حدی می‌رسد که احساس می‌کنند زمام امور از دست آنها خارج شده است، تصریح کرد:  خانواده ها احساس می کنند آنگونه که علاقه‌مند هستند نمی‌توانند فرزندان خود را در حیطه مباحث دینی تربیت کنند؛ در روایاتی هم نسبت به این مسئله تأکیداتی مطرح و عنوان شده است که در دوران آخر‌الزمان به دلیل شرایطی که به وجود می‌آید تربیت فرزندان کار سختی خواهد بود، البته در برابر این سختی خداوند برای تربیت فرزندان در دوران سخت، پاداش ویژه‌ای نیز وعده داده است.

 

این پژوهشگر مهدوی در ادامه اظهار کرد: نوجوانان و جوانان ما قبل از اینکه با آموزه‌های مهدوی به طور خوب و قابل قبول آشنا شوند در معرض شبهات دشمنان قرار می‌گیرند؛ وقتی روایات بررسی می‌شود آنچه که از همه ما به عنوان مهم‌ترین و حساس‌ترین مسئله خواسته شده به ویژه در دوران اکنون با پیچیدگی‌های خاص آن، آشنا کردن صحیح فرزندان نسبت به آموزه‌های دینی و در حوزه مهویت با موضوعات مربوط به وجود مقدس حضرت قائم(عج) است.

 

او در پایان تاکید کرد: مهم‌ترین مسئولیت پدرها و مادرها در جایگاه تربیتی فرزندان فراهم کردن زمینه‌ها برای آشنایی فرزندانشان نسبت به حضرت مهدی(عج) است یعنی به هر ابزار ممکن، شرایط را برای فراهم شدن آگاهی فرزندان فراهم کنند. اگر این اتفاق رخ داد نیازی نیست دائم ناظر بر پیوند بین فرزندان و معارف دینی و بحث مهدویت باشیم چرا که کلید باز شدن قفل و ورود بر بوستان معرفت را یافته‌ایم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.