نائب رئیس شورای اجرایی حزب الله ضمن انتقاد از حمایت آل سعود از جبهه النصره و تجهیز تسلیحاتی آن برای هدف قرار دادن سوریه و لبنان، تأکید کرد که عربستان در جنگ ۳۳ روزه از تل‌آویو خواسته بود که جنگ را متوقف نکند.

مقام حز‌ب‌الله: سلاحی که عربستان به لبنان نداد به دست النصره می‌رسد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، «نبیل قاووق» نائب رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان بار دیگر از سیاستهای آل سعود در عربستان در قبال سوریه و لبنان انتقاد کرد.

قاووق با اشاره به اینکه سیاستهای رژیم آل سعود در منطقه فاجعه‌ای برای همه ملتهاست، گفت: آنها به انفجارهای داخل عربستان اعتراض می‌کنند، ولی همین انفجارها را در سوریه تأمین مالی کرده و مشوق آن هستند. آنان به همه مردم دنیا اعلام می‌کنند که از تروریسم استفاده می‌کنند.

وی با بیان این مطلب افزود: ما تا امروز شاهد آن هستیم که عربستان به استفاده از جبهه النصره در سوریه اصرار می‌ورزد؛ گروهی که شاخه القاعده است و در تقسیم‌بندی بین‌الملل تروریسم است.

نائب رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان تأکید کرد: این گروه خاک ما را در البقاع و ارتفاعات رأس بعلبلک و عرسال اشغال کرده است. لذا سلاحی که عربستان آن را به ارتش لبنان نداد در حلب به دست النصره می‌رسد. این سیاستها در واقع خطر واقعی برای ثبات و وحدت ملی است.

آل سعود النصره را تجهیز تسلیحاتی می‌کند

وبگاه خبری «النشره» به نقل از قاووق گزارش داد آل سعود تجهیز تسلیحاتی جبهه النصره را بر عهده دارد؛ گروهی که دشمن لبنان است و این برای مردم لبنان دردآور است.

وی خطاب به سران ال سعود گفت: همان گونه که در ترکیه راضی نیستید که دولت با استفاده از سلاح سرنگون شود، نباید در سوریه به این مسئله راضی باشید که دولت با سلاح سرنگون شود.

قاووق با اشاره به اینکه مردم لبنان به خوبی می‌دانند که ثبات و تمامیت و لبنان بستگی به سرنوشت جنگ در سوریه دارد، تصریح کرد: تا زمانی که تروریسم تکفیری حضور داشته باشد و از سوریه به عنوان مرکز و گذرگاهی استفاده کند، نمی‌توان ثباتی برای لبنان متصور شد. از این روی ما این جنگ را کامل کرده و مردم خود را خوار نخواهیم کرد، و عقب نخواهیم نشست. ما به پیروزی بزرگتر از پیروزی 2006 چشم دوخته ایم.

درخواست عربستان از اسرائیل در سال 2006 برای عدم توقف جنگ 33 روزه 

نائب رئیس شورای اجرایی حزب الله درباره جنگ 33 روزه حزب الله لبنان با رژیم صهیونیستی در سال 2006 اظهار داشت: ما فراموش نمی‌کنیم این عربستان بود که به طولانی کردن جنگ تحریک می‌کرد و اسرائیل نیز مخفی نکرد که غافلگیری مسرت بخش آن در آن جنگ، پیامهای رژیم سعودی بود که از آن می‌خواست جنگ را متوقف نکند و ضاحیه را نابود و بنت جبیل را اشغال کند. ما فراموش نمی‌کنیم که آنان در سنگر دیگر بودند و بر مرگ ما  و شکست لبنان حساب باز کرده بودند. آنها زمانی که دشمنی خود با مقاومت را علنی کردند خود را نیز رسوا ساختند.

وی در پایان تأکید کرد: رژیم سعودی و همراهانش در منطقه فقط حزب الله را تروریست می‌دانند ولی گذر ایام کذب و دروغ بودن سیاستها و صف بندیهای سعودی را بر ملا کرد؛ زیرا تروریسمی که عربستان، عراق، سوریه را هدف قرار می‌دهد و به پاریس می‌رسد، تروریسم تکفیری است که منشأ آن رژیم سعودی است نه حزب الله.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.