فتح‌الله گولن، ضمن تاکید بر لزوم بی‌توجهی به درخواست آنکارا برای استرداد او گفت که فکر نمی‌کند آمریکا به درخواست «رژیم دیکتاتوری ترکیه» اهمیتی بدهد.

 فکر نمی‌کنم آمریکا من را تحویل دهد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری دانشجو، «فتح الله گولن» مخالف سرسخت دولت ترکیه که متهم ردیف اول کودتای اخیر محسوب می‌شود، از آمریکا خواست که در مقابل درخواست‌های «رژیم دیکتاتوری» ترکیه برای استرداد وی سر تعظیم فرود نیاورد.

 

گولن در مصاحبه ایمیلی با روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال»، از آمریکا خواست تا به اردوغان فشار آورد تا از چنگ زدن به قدرت دست بردارد.

 

وی که از سوی دولت ترکیه به عنوان متهم اصلی کودتای اخیر معرفی شده، تاکید کرده در صورتیکه به ترکیه بازگردانده شود، برای مواجهه شدن با اعدام آمادگی دارد.

 

گولن از خانه خود در حومه «پنسیلوانیا» که از سال 1999 تاکنون در آنجا به سر می‌برد، گفت: «من فکر نمی‌کنم که آمریکا به درخواستی که بر پایه خصومت رژیمی که بعنوان یک دیکتاتوری شناخته شده و تمامی اعتبارش را در مقابل چشمان جهانیان از دست داده است، اهمیتی بدهد».

 

وی ادامه داد: «تحت هر شرایطی، اگر من مجبور به بازگشت به ترکیه و رویارویی با حکم اعدام شوم، هیچ واکنشی از خود نشان نمی‌دهم. من 77 سال سن دارم و برای دیدار پروردگارم و زندگی بعد از آن مشتاق هستم».

 

گولن در پاسخ به سوالی مربوط به سرنوشت حامیانش بعد از شکست کودتا در ترکیه، از واکنش غرب به دستگیری گسترده مخالفان اردوغان بعد از کودتای ناکام در این کشور، ابراز ناامیدی کرد.

 

او گفت: «اما من اطمینان دارم، گرچه رفتار ظالمانه‌ای با هوادارنم شده است، هواداران «جنبش حزمت (خدمت)» همچنان به قانون احترام می‌گذارند و در صلح باقی بمانند. واکنش آنها تاکنون قابل ستایش بوده است».

 

رجب طیب اردوغان و دیگر مقامات ترکیه اعلام کردند که «فتح الله گولن» رهبر اپوزیسیون ترکیه که در آمریکا به سر می برد، در کودتا دست داشته است.

 

این در حالی است که گولن این اتهام وارده را رد و اعلام کرد که کودتای اخیر در ترکیه ساخته و پرداخته دولت ترکیه و به نوعی «ساختگی» است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.